شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » زنجان درسرانه تولید ناخالص رشد ۵۸ درصدی را به خود اختصاص داده است

زنجان درسرانه تولید ناخالص رشد ۵۸ درصدی را به خود اختصاص داده است

کد خبر: 4445

زنجان-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: این استان در سرانه تولید ناخالص استانی در جایگاه ۱۵ کشور قرار دارد که رشد ۵۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نادری عصر پنج شنبه در جلسه شورای قضایی استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان در سرانه تولید ناخالص استانی در جایگاه ۱۵ کشور قرار دارد که رشد ۵۸ درصدی را به خود اختصاص داده است، گفت: سرانه تولید ناخالص استان در مقایسه با آمار کشور، رقم ۷۶ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تابستان سال‌جاری نرخ بیکاری در استان ۵‌.۵ درصد بوده که رتبه اول را از نظر پایین‌ترین رتبه نرخ بیکاری کسب کرده‌ایم؛ همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۹ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۴۵ هزار فعال اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش‌های مختلف در استان فعال هستند، افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی استان در مراحل و اقدامات نهایی است.

نادری افزود: تولید ۸۷۳ هزار میلیارد تومان ناخالص داخلی استان که در مقایسه با سال گذشته ۵۹ درصد رشد داشته، رتبه ۲۵ کشوری را برای استان به ارمغان آورده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ادامه به عملکرد شبکه بانکی استان و نسبت مصارف منابع مالی اشاره کرد و گفت: این مشارکت بیش از ۹۶ درصد بوده که طبق استاندارد بانک مرکزی بایستی بین ۶۰ تا ۷۰ باشد که این رقم در مقایسه با کشور فوق‌العاده است.

نادری با بیان اینکه مانده‌سپرده شبکه بانکی ۴۵ هزار میلیارد بود که در مقایسه با سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است، افزود: از سوی دیگر مانده‌تسهیلات ۴۳ هزار میلیارد است که ۶۸.۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

کد خبر 5656284

منبع: mehrnews-5656284

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید