سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کاهش نسبی دمای هوا در استان بوشهر/ دریا متلاطم می‌شود

کاهش نسبی دمای هوا در استان بوشهر/ دریا متلاطم می‌شود

کد خبر: 4375

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده با افزایش سرعت جریانات شمالی دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز کاهش نسبی خواهد داشت.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با عبور سامانه ناپایدار جوی، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان، بخصوص نواحی شمالی و مرکزی، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از اواخر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده با افزایش سرعت جریانات شمالی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و طی این مدت دمای هوا نیز کاهش نسبی خواهد داشت.

وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده، وزش باد و گاهی رعدوبرق، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، به تدریج شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت در مناطق شمالی گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا در نیمه شمالی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و در فراساحل شمالی گاهی تا ۱۵۰ سانتی متر و در نیمه جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5655912

منبع: mehrnews-5655912

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید