دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حماسه ۸ دی گیلان زمینه‌ساز خلق حماسه باشکوه نهم دی در کشور شد

حماسه ۸ دی گیلان زمینه‌ساز خلق حماسه باشکوه نهم دی در کشور شد

کد خبر: 4323

رشت- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیشتازی گیلانی ها در صحنه های حساس انقلاب گفت: حماسه ۸ دی گیلان زمینه‌ساز خلق حماسه باشکوه نهم دی در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) اظهار کرد: در سال ۸۸ دشمنان نظام با همراهی برخی عناصر خائن داخلی، ادعای دروغین تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند و به منظور براندازی، فتنه ۸۸ را کلید زدند که به لطف خداوند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت شریف ایران ناکام ماند.

وی با بیان اینکه رهبری معظم بارها در فرمایشات خود بر واژه فتنه تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه برخی همچنان اصرار دارند از واژگان جایگزین همچون واقعه ۸۸، اتفاق ۸۸ و یا سو تفاهم ۸۸ استفاده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه در فتنه ۸۸، تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته بود، بیان کرد: ملت مسلمان ایران با خلق حماسه نهم دی بساط فتنه ۸۸ را در هم پیچید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به طلایه‌داری و پیشتازی گیلانیان در بزنگاه‌های حساس تاریخی اشاره کرد و افزود: مردم بصیر و ولایتمدار گیلان در هشتم دی ماه سال ۸۸ یک روز زودتر از مردم سراسر کشور در صحنه حاضر شدند و زمینه خلق حماسه باشکوه نهم دی را فراهم آوردند.

وی با اشاره به نقش دشمنان نظام در ایجاد اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: اغتشاشات اخیر فتنه نیست بلکه یک جنگ ترکیبی تمام عیار است که در آن دشمنان نظام با بهره‌گیری از رسانه‌های مزدور و فضای مجازی به مقدسات دینی، اسلام و قرآن هجمه وارد می‌کنند و استقلال، تمامیت ارضی میهن اسلامی و وحدت اقوام ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری با اشاره به منویات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان معتقدند که دنیاطلبان برای رسیدن به مقاصد و امیال شیطانی خود در جهان فتنه ایجاد می‌کند و تنها با روشنگری می‌توان نقشه دشمنان را خنثی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در جامعه و همچنین ضرورت پاسخگویی به پرسش‌های نسل جوان، اظهار کرد: به لطف خداوند، تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم بصیر ایران این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن نیز به شکست خواهد انجامید.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در روز هشتم دی در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت خبر داد و تصریح کرد: به منظور بزرگداشت یوم الله نهم دی تنها به برگزاری مراسم میدانی اکتفاء نخواهد شد و برنامه‌های تبیینی بسیاری با محوریت مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، مدارس و… انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جولانگاه دشمنان نظام شده است، تاکید کرد: فعالان فرهنگی و انقلابی به منظور تولید محتوای فرهنگی با بهره‌گیری از ابزار هنر و توزیع صحیح آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حضوری مثمر و پررنگ‌تر داشته باشند.

کد خبر 5655120

منبع: mehrnews-5655120

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید