جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هزار سوم عصر انفجار دانش است/ اهمیت سواد رسانه ای

هزار سوم عصر انفجار دانش است/ اهمیت سواد رسانه ای

کد خبر: 4318

نوشهر- جانشین دانشگاه دریای امام خمینی نوشهر گفت: هزار سوم عصر انفجار دانش بوده و یکی از بحران‌های هزاره سوم بحران انفجار دانش است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب مطلبی در یادواره شهدای علمی و پژوهشی با گرامیداشت هفته پژوهش و با اشاره به اینکه ۱۲ نوع سواد داریم، اظهار داشت: از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ به عصر سواد بین الملل نامگذاری شده و گفتند باسواد کسی است که این ۱۲ سواد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سطح دانش شهدا بالا بود و خود را فدای کشور کردند، افزود: هزار سوم عصر انفجار دانش است و یکی از بحران‌های هزاره سوم بحران انفجار دانش است.

این مسئول گفت: در رشته‌های کارگروهی کامپیوتر و نرم افزاری بیشترین نرخ بیکاری در سطح کشور فارغ التحصیلان معمولی کامپیوتر هستند.

مطلبی با بیان اینکه فناوری‌ها به روز شده و فناوری‌های جدید آمده و علوم روز نسل به نسل در حال انتقال است، ادامه داد: یکی از سوادهای هزاره سوم سواد ارتباطی و تغییر است.

وی با تأکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای، تصریح کرد: سواد آموزش و پرورش سواد اصلی است و سواد معنوی و اطلاعاتی نیز از اهمیت برخوردار است.

مطلبی با بیان اینکه مهمترین سواد خودکنترلی است و باسواد کسی است که خودش را کنترل کند افزود: در هزاره سوم مهمترین و بهترین مقالات دنیا در دفاع کنترلی است و همه این سوادها را غربی‌ها برای ما تعریف کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند بهترین پیام‌های مهم خود را به بشریت با قسم یاد کرده و بهترین و بیشترین قسم در قرآن کریم پنج قسم بوده است، اظهار داشت: خداوند در سوره شمس یازده قسم یاد کرده و در هر چیزی که از نگاه خداوند برای بشریت مهم بوده قسم می‌خورد و هر کس که خودکنترل باشد رستگار است.

وی با اشاره به اینکه امام حضور در جبهه‌ها را تکلیف کرده بود گفت: شهیدانی نظیر چمران، متوسلیان، شیرودی، بابایی و … از لحاظ علمی در سطح بالای علمی قرار داشتند و به سطحی از خودکنترلی و باور رسیده بودند که ادای دین کردند و برای کشورمان افتخار رقم زدند.

کد خبر 5655090

منبع: mehrnews-5655090

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید