دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بهره‌برداری از ۶ شبکه آبیاری پایاب سد سبلان تا پایان سال

بهره‌برداری از ۶ شبکه آبیاری پایاب سد سبلان تا پایان سال

کد خبر: 4252

مشگین‌شهر- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل رمضانی بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از سدهای شهرستان مشگین‌شهر پیشرفت ۴۰ درصدی ناحیه جنوبی پایاب سد سبلان خبر داد و اظهار کرد: ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این سد از سال ۸۳ آغاز شده و طبق آخرین تعهد مجری طرح، ۶ هزار هکتار در پایاب این سد پیش‌بینی شده است، گفت: ظرفیت سد سبلان مشگین‌شهر ۱۰۵ میلیون متر مکعب است که آب مورد نیاز ۸۶ روستا در منطقه مشگین شهر را تأمین خواهد کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه تمام تلاش خود را نیز برای رعایت عدالت در تخصیص آب از سد انجام خواهیم داد، افزود: اعتبار لازم برای اتمام این طرح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح تأمین شده است و در تلاش برای تأمین باقی اعتبارات لازم هستیم.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی پایاب سد سبلان در ۲ ناحیه عمرانی شامل نواحی شمالی و جنوبی در ۶ فاز با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین‌شهر در دست اجرا است که فاز اول و پنجم آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم، سوم، چهارم و ششم آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی «سد اینچه نو» مشگین‌شهر نیز گفت: این پروژه نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که حجم مخزن سد اینچه نو یک میلیون متر مکعب بوده و ساماندهی، لایه آب‌بندی و عملیات زیرسازی سد در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 5654402

منبع: mehrnews-5654402

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید