دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اردبیل در ردیف استان‌های با استعداد رقابت‌های علمی و ورزشی

اردبیل در ردیف استان‌های با استعداد رقابت‌های علمی و ورزشی

کد خبر: 4246

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل از قطب‌های ممتاز و پیشرو در مسابقات فرهنگی، علمی و ورزشی است که درخشش خوبی را از فرزندان این خطه در کشور شاهد هستیم.

کلام‌الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افتخارآفرینی دانش‌آموزان دختر اردبیلی در میادین ورزشی اظهار کرد: دانش‌آموزان آموزشگاه متوسطه دوره اول حضرت معصومه ناحیه یک، صاحب مدال طلای مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکس و کشوری گلف شدند.

وی تصریح کرد: «سوین قربانی» در مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکس در کشور ارمنستان مدال طلا را به خود اختصاص داد و «نرگس حبیبی» نیز قرار گرفتن در سکوی اول مسابقات کشوری رشته ورزشی گلف، مجوز حضور در تیم ملی نوجوانان گلف را نیز دریافت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب مدال طلا توسط دانش‌آموز «علی قربانی» در رشته کشتی ناشنوایان کشور خبر داد و گفت: این دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان قائم (عج) موفق به کسب مقام اول در رشته کشتی ناشنوایان کشوری شد.

صفری کسب مقام برتر کشوری در دومین کارسوق لیزر و کوانتوم توسط دانش‌آموزان استان اردبیل را از دیگر افتخارات دانش‌آموزان اردبیلی برشمرد و افزود: در این کارسوق سه هزار و ۲۱۸ نفر از دانش‌آموزان استعدادهای برتر ۱۵ استان شرکت کرده و طرح‌های برگزیده‌ای ارائه کردند که از بین آنها استان اردبیل با ارائه سه طرح شارژ لیزری پهبادها، قفل لیزری و بررسی آلودگی هوا و اندازه‌گیری آلاینده‌ها و گازهای موجود در هوا به همراه استان البرز، بعد از تهران حائز رتبه برتر کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: کیمیا رهنما آذر، مهدیه آرامی و ثمین جوادی از آموزشگاه دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان فرزانگان ۲ اردبیل، عرشیا رونقی، مبین ناطق و امیرمحمد پاشازاده از آموزشگاه دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان شهید بهشتی ۲ اردبیل و امیرحسین پاسبانی، علی کریمیان و مهدی کریمی از آموزشگاه دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهرستان مشگین‌شهر از دانش‌آموزان افتخارآفرین اردبیلی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هستند.

کد خبر 5654449

منبع: mehrnews-5654449

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید