یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نقطه ضعف صنایع دستی گلستان نداشتن بسته‌ بندی مناسب است

نقطه ضعف صنایع دستی گلستان نداشتن بسته‌ بندی مناسب است

کد خبر: 4165

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با بیان این که نقطه‌ ضعف صنایع‌ دستی استان نداشتن بسته‌بندی مناسب است، گفت: باید این ضعف را در کوتاه‌مدت با کمک بخش خصوصی برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری عصر دوشنبه در دیدار با هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اظهارکرد: اصلی‌ترین چالش حوزه صنایع‌دستی استان گلستان فروش است که در این راستا و برای ایجاد ظرفیت‌های عرضه بین‌المللی، پیگیری‌هایی را در سطح ملی و سازمان‌های کشوری داشتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در سطح استان تعدادی بازارچه دائمی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حال احداث است اما متأسفانه با توجه به محدودیت منابع دولتی اجرای آن زمان‌بر خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، برای ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

ساوری اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادهای استان در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برای هدایا و اقلام تبلیغاتی خود تولیدات هنری و صنایع‌دستی استان استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با بیان اینکه نقطه ضعف صنایع‌ دستی استان نداشتن بسته‌بندی مناسب است، گفت: باید با تعامل به‌ویژه بین هنرمندان این ضعف را در کوتاه‌مدت و با همکاری بخش خصوصی برطرف کنیم.

در این نشست هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی به بیان مسائل و مشکلات این حوزه از جمله بازاریابی بین‌المللی و صادرات محصولات، بیمه، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ملی و استانی، افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه، همکاری دستگاه‌های اجرایی با فعالان صنایع‌دستی، تسهیل در روند دریافت تسهیلات بانکی، ایجاد بازارچه دائمی فروش و غیره پرداختند.

کد خبر 5653465

منبع: mehrnews-5653465

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید