شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اختصاص ۱۵ میلیارد برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در خراسان جنوبی

اختصاص ۱۵ میلیارد برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در خراسان جنوبی

کد خبر: 3722

بیرجند- دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور گفت: امسال ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد طهماسبی صبح پنج شنبه در کار گروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از سه استان برتر کشور در ۲۵ سال گذشته در خصوص اجرای منظم برنامه‌های مورد نظر برای مقابله با پدیده گرد و غبار است.

وی افزود: استان‌های در کشور وجود دارند که با وجود اینکه اعتبارات بیشتری از خراسان جنوبی برای مقابله با پدیده گرد و غبار گرفته‌اند و سرو صدای آنها در کشور بیشتر است از نظر انضباط کاری در اجرای برنامه‌های مورد نظر به پای خراسان جنوبی نمی‌رسند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی تخصیص یافته است، تصریح کرد: امسال هم حدود ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی به استان اختصاص یافته است.

طهماسبی بیان داشت: سیاست‌ها و راهبردهای ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار ابتدای امسال در راستای اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم ابلاغ شد و در برنامه هفتم توسعه کشور هم دولت موظف شده برای اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار اعتبار لازم را اختصاص بدهد.

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور ادامه داد: یکی از اصلی ترین سیاست‌های در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار انجام عملیات کشاورزی حفاظتی است.

وی اظهار کرد: باید در حوزه منابع طبیعی به مدیریت چرای دام، قرق مراتع و پیشگیری و مدیریت اصلاحی توجه ویژه‌ای شود و با توجه به کمبود اعتبار در این خصوص باید به سوی عملیات پیشگیرانه و اصلاحی در این باره حرکت کنیم و این موضوع در کارگروه استانی در اولویت قرار گیرد.

به گفته طهماسبی، هرچند اعتبار کشوری که امسال برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافته است، خیلی کم هست اما با پیگیری‌های انجام شده، ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و علاوه بر اعتبار ملی باید در استان برای این منظور نیز اعتباری اختصاص یابد.

کد خبر 5644555

منبع: mehrnews-5644555

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید