یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کمبودی برای تأمین داروهای اتاق عمل در استان بوشهر وجود ندارد

کمبودی برای تأمین داروهای اتاق عمل در استان بوشهر وجود ندارد

کد خبر: 3495

بوشهر- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هیچ کمبودی برای تأمین داروهای اتاق عمل در استان بوشهر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رضایی صبح دوشنبه در نشست پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر فقط هنوز در بخش تأمین آنتی‌بیوتیک در حوزه کودکان مشکلاتی در استان بوشهر وجود دارد که این مشکل تنها مختص استان بوشهر نیست و مسئله ملی است که مسئولان در حال پیگیری برای حل آن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس وعده‌های داده شده انتظار می‌رود تا یک ماه آینده وضعیت تأمین آنتی‌بیوتیک‌ها نیز به حالت عادی تبدیل شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در ۲ ماه اخیر با پیگیری‌های انجام‌شده ۲۳۰ هزار عدد سِرُم در این استان توزیع‌شده است.

رضایی افزود: همچنین به‌تازگی مجوز تأمین ۴۵ هزار عدد سرم دیگر نیز برای استان بوشهر گرفته شده که تحویل استان بوشهر داده شده است و در انبار استراتژیک معاونت غذا و داروی استان بوشهر نیز به‌اندازه کافی ذخیره سرم وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

وی تصریح کرد: در ۲ ماه گذشته با توجه به بروز برخی مشکلات و کمبودها در زمینه تأمین سرم اولویت توزیع با بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی روستایی بود و در این مدت اجازه ندادیم بیماری در بیمارستان‌های استان با مشکل و کمبود روبرو شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: اولویت توزیع سرم در آن شرایط بحرانی در داروخانه‌ها با داروخانه‌های شبانه‌روزی بود.

کد خبر 5642048

منبع: mehrnews-5642048

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید