جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی در استان بوشهر شود

فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی در استان بوشهر شود

کد خبر: 3461

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج شود و فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی در بین دانش آموزان و دانشگاهیان استان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی در صنایع استان بوشهر اظهار داشت: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی، عنصر اصلی و محرک اشتغال و رونق اقتصاد در استان بوشهر است، اضافه کرد: ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اداره‌کل برای آموزش صحیح نیروی کار و ارتقای مهارت شاغلین آمادگی توسعه آموزش‌های مهارتی در صنایع و صنوف سراسر استان را دارد.

دراهکی از مهارت آموزی ۱۶۰۰ نفر از شاغلین در کارگاه‌های صنایع و اصناف استان بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای بر اساس ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان بوشهر در بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی ارائه می‌شود.

برگزاری ۱۱۰ دوره مهارتی در جوار کارگاهی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به برگزاری ۱۱۰ دوره مهارتی در بخش‌های مراکز جوار کارگاهی، کارگاه صنایع ضمن کار و کارگاه صنایع و اصناف در استان بوشهر در سال جاری، گفت: باید به جای اتکا به ثروت نفتی به داشته‌هایمان اتکا کنیم و به منابع انسانی توجه ویژه داشته باشیم.

دراهکی با بیان اینکه خوشبختانه دولت سیزدهم توجه و حمایت ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی دارد اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان‌ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تأکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه، افزود: سرمایه‌های انسانی به مدد آموزش توأم با پرورش خواهند توانست توانایی‌های نامحدود خود را در میدان عمل به منصه ظهور برسانند.

کد خبر 5641841

منبع: mehrnews-5641841

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید