دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آذربایجان‌غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است

آذربایجان‌غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است

کد خبر: 3344

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی یکی از امن ترین استانهای کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است، افزود: آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهادهای کشوری حاکی از آن است که آذربایجان‌غربی از استان‌های امن است و مشکلات دهه گذشته که در این استان وجود داشت با تلاش شبانه روزی مرزبانان و همکاری مردم، دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری بهبود فضای کسب و کار توسط آذربایجان‌غربی، یادآور شد: برای هموار کردن مسیر توسعه استان مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی راه اندازی شده که به طور مستمر شرایط سرمایه گذاری را تأمین می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاحی در هفته دولت سال جاری به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید، تاکید کرد: این میزان نسبت به سال گذشته و دوره قبلی بیش از ۳۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه مدیران باید تمامی تلاش خود را برای بهره مندی از بودجه اختصاصی به کار گیرند، افزود: جذب اعتبارات ملی نقش بسزایی در توسعه استان دارد که در این راستا مسؤولان هم افزایی و هماهنگی قابل قبولی دارند که جا دارد از قوه قضائیه و نهادهای بازرسی در این رابطه تشکر کنیم.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال جاری مقرر شد تا بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی انجام شود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه نیازمند سرمایه گذاری نهادهای حاکمیتی در آذربایجان‌غربی هستیم، اظهار کرد: در همین راستا خبرهای خوبی در رابطه با سرمایه گذاری برای احداث مگا پروژه‌ها در استان به اطلاع مردم خواهد رسید.

تغییر رؤسای ادارات شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد

استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از تغییر نیافتن رؤسای ادارات در شهرستان‌ها، گفت: این تغییر زیر نظر مدیران کل و فرمانداران در اسرع وقت صورت گیرد.

وی با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی در انجام طرح مطالعاتی جامع شهری ارومیه، اضافه کرد: خوشبختانه این طرح به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده که بسیاری از مشکلات شهروندان را برطرف خواهد کرد.

معتمدیان با بیان اینکه طرح جامع شهری ارومیه سبب حل مشکل تعاونی‌های مسکن در این شهر خواهد شد، یادآور شد: طرح جامع شهری پس از چهار دهه در ارومیه اجرا و مشکل ۱۰۰ هزار نفر درگیر در تعاونی‌های مسکن این شهر برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن ارومیه حدود ۳۵ سال درگیر مشکلات پیش آمده هستند، تاکید کرد: ۸۰۰ هکتار زمین در طرح جامع شهری به ارومیه الحاق شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید از این پس مانع تولید قارچ گونه تعاونی‌های مسکن در استان شد، افزود: در این راستا برای جلوگیری از سو استفاده‌های مجدد احتمالی برخوردهای قانونی قاطعی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه نقش بسزایی در ایجاد رضایت مندی دارد، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور رسیدگی به مشکلات مردم است.

انجام ۱۸ سفر استانی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش بازدیدهای میدانی و سفرهای شهرستانی در توسعه منطقه، گفت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۳۱۰ مصوبه برای این منظور به تصویب رسیده که یک هزار و ۹۶ مصوبه آن عمرانی و مابقی اقتصادی است.

معتمدیان با اشاره به ۱۸ سفر شهرستانی خود و مدیران اجرایی استان در یکسال گذشته، افزود: طی این مدت به ۱۵ شهرستان آذربایجان‌غربی سفر و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفتیم و تصمیمات مناسبی نیز برای توسعه منطقه گرفته شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازدیدهای میدانی مدیران از مناطق و تداوم دیدارهای مردمی، اضافه کرد: باید قبول کنیم بخشی از مشکلات موجود اعتباری نیست و به بروکراسی اداری مربوط می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی از دفتر بازرسی استانداری خواست تا تداوم و خروجی بهتر دیدارهای مردمی مدیران را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: دشمنان در شرایط فعلی به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه هستند که دیدارهای میدانی مدیران و تسریع در حل مشکلات مردم می‌تواند سد در برابر توطئه آنان شود.

معتمدیان همچنین از تشکیل کمیته پایش نارضایتی در شورای تأمین آذربایجان‌غربی خبر داد و مدعی شد که دولت در تلاش برای جلوگیری از انباشت مشکلات مردم است.

کد خبر 5641407

منبع: mehrnews-5641407

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید