پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پل‌های عابر پیاده در اردبیل مکانیزه شود

پل‌های عابر پیاده در اردبیل مکانیزه شود

کد خبر: 3122

اردبیل- رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: پل‌های عابر پیاده در شهر اردبیل برای جلوگیری و کاهش تصادفات عابرین پیاده باید مکانیزه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدحجت فتاحی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عابرین پیاده در صدر کشته‌های تصادفات شهری قرار دارند، اظهار کرد: عمده علل تصادفات درون شهری عجله و شتاب در رانندگی است که به نوعی اولین اشتباه آخرین اشتباه تلقی شده و جان راننده و عابران پیاده را به خطر می‌اندازد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند امکان عکس‌العمل سریع از سوی راننده در کنترل خودرو و جلوگیری از تصادف وجود دارد اما عابران پیاده نیز باید دقت لازم را در گذر از خیابان‌ها، معابر به ویژه بزرگراه‌ها داشته باشند تا خطری سلامت آنها را تهدید نکند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل به فوت ۲۴ نفر در اثر تصادف در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد فوتی تصادفات شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ نفر افزایش را نشان می‌دهد که کاهش تصادفات نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

فتاحی با بیان اینکه سازمان‌های مربوطه باید پل‌های عابر پیاده در شهر اردبیل را برای جلوگیری و کاهش تصادفات عابرین پیاده مکانیزه کنند تا عابران در هر سنی بتوانند از آن عبور کنند، گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه پای کار بیایند و با احساس مسئولیت تلاش کنند تا خطر و آسیب ناشی از تصادفات برای عابران پیاده را کاهش دهند.

وی ضرورت برپایی محل ایمن برای گذر عابران پیاده را در کنار حق تقدم عبور آنها در گذرگاه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: فرهنگ سازی در این زمینه بسیار با اهمیت است و خود خانواده‌ها باید فرزندانشان را با رفتار و منش خود ترغیب و تشویق به رعایت مقررات و الزامات راهنمایی و رانندگی کنند تا با یک دوراندیشی بتوانیم در آینده خطرات ناشی از تصادفات به ویژه روی عابران پیاده را به حداقل برسانیم.

کد خبر 5640310

منبع: mehrnews-5640310

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید