یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » خدمات آزمایشگاهی در اردبیل ۲.۵ برابر افزایش یافت

خدمات آزمایشگاهی در اردبیل ۲.۵ برابر افزایش یافت

کد خبر: 2872

اردبیل- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر به رغم شرایط سخت تحریمی، خدمات ارائه شده در حوزه آزمایشگاهی در استان اردبیل ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آقاجعفری ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز جامع سلامت استان اردبیل اظهار کرد: خیرین در حوزه سلامت با ورود عالمانه دست ما را گرفته‌اند و در احداث آزمایشگاه تشخیصی بیماری‌ها فعالیت خوبی را انجام داده‌اند.

وی ضرورت توسعه آزمایشگاه‌ها را برای تشخیص بیماری‌ها و ارائه خدمات دقیق‌تر در حوزه درمان یادآور شد و تصریح کرد: ۷۵ درصد معالجه بیماران و روند تشخیصی از طریق آزمایشگاه‌ها انجام شده است و ما در کنار الزامات قانونی و حاکمیتی، سعی داریم تا از ظرفیت آزمایشگاه‌ها به شایستگی استفاده کنیم.

مسئول فنی آزمایشگاه جامع سلامت اردبیل گفت: ما در استان ۶۴ مرکز آزمایشگاه تشخیصی داریم که در مناطق مختلف استان به مراجعین ارائه خدمات می‌کنند که در بحث غربالگری بیماری‌های متعدد نظیر کم کاری تیروئید نیز فعالیت این آزمایشگاه‌ها مؤثر و راهگشا است.

آقاجعفری به تغییر چهره بیماری‌ها به سمت غیرواگیردار بر اساس سبک زندگی اشاره کرد و افزود: ما در تشخیص این بیماری‌ها به آزمایشگاه مجهز نیاز داریم تا دیابت و فشار خون را به درستی تشخیص داده و به معالجه آن بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ در قالب شبکه آزمایشگاهی در استان طرحی اجرا شد تا با انجام آزمایش به صورت محلی و شهرستانی آزمایش‌های ضروری به مرکز استان ارجاع شود تا عملیات تشخیص به درستی انجام شده و پاسخ‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان ارائه شود.

آقاجعفری اضافه کرد: ۶۴ مرکز آزمایشگاهی برای تجهیز امکانات به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتند و در کنار آن جذب نیروهای متخصص نیز باید انجام می‌شد اما با فرآیند شروع شده و ارجاع نهایی آزمایش‌ها به مرکز استان، بخش عظیمی از این فرآیندها حذف شد.

وی بیان کرد: در قالب این طرح ۲۷ مرکز آزمایشگاهی استان با محوریت مراکز شهرستان‌ها و مناطق پرجمعیت ارائه خدمات می‌کردند که فرآیند این کار از پذیرش گرفته تا ارسال نمونه‌ها هم اکنون به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود.

آقاجعفری با قدردانی از پیش‌قدم شدن خانم تقی‌زاده و آقای ابویی در حرکت سخاوتمندانه و خیرخواهانه برای توسعه مراکز آزمایشگاهی ادامه داد: امیدواریم با این اقدام شاهد نوسازی و ارائه خدمات نوین آزمایشگاهی بوده تا عدالت دسترسی مردم مناطق استان به آزمایشگاه‌های مجهز باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با رشد ۲.۵ برابری خدمات آزمایشگاهی در استان تلاش می‌کنیم تا چهارمین آزمایشگاه احداثی در این حوزه را در سطح کشور، به یک مجموعه مجهز تبدیل کنیم.

کد خبر 5639277

منبع: mehrnews-5639277

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید