جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آموزش‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر گسترش یابد

آموزش‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر گسترش یابد

کد خبر: 2821

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز کارشناسان و صاحب نظران بر این عقیده‌اند که بهترین و کم هزینه ترین راه مقاوم سازی هر کشور و جامعه در برابر تهدیدات خارجی، استفاده از پدافند غیرعامل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: اگر فرهنگ پدافند غیر عامل بر مبنای اصول صحیح و مردم محور برنامه ریزی شود موفقیت حاصل می‌شود، زیرا مردم با آگاهی کامل از موضوع و آموزش‌های درست می‌توانند تهدیدها را خنثی در برابر خطرها به درستی مقاومت کنند.

وی با تاکید بر آگاه سازی جامعه و مردم در زمینه پدافند غیر عامل، گفت: در این مسیر باید از ظرفیت‌های موجود همچون فضای مجازی، رسانه‌ها، ائمه جمعه، آموزش و پرورش و… استفاده کرد.

پورات خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیر عامل در استان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: فرمانداران و رؤسای پدافند غیر عامل شهرستان‌ها با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع و دستورالعمل‌های ارسالی نسبت به تشکیل و برگزاری مرتب جلسات شورای پدافند غیرعامل شهرستان توجه ویژه داشته باشند و مصوبات جلسات را به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان ارسال کنند.

کد خبر 5639046

منبع: mehrnews-5639046

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید