یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تمام زمین های کشاورزی کردستان تا سال ۱۴۰۴ صاحب سند می شوند

تمام زمین های کشاورزی کردستان تا سال ۱۴۰۴ صاحب سند می شوند

کد خبر: 2788

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از سنددار شدن تمام زمین های کشاورزی استان تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری چهارشنبه شب در سومین جلسه الگوی کشت محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: رفع تداخل و صدور اسناد مالکیت به جهت منافع و مزایای که برای کشاورزان و بخش کشاورزی دارد یک انقلاب در حوزه زمین به حساب می‌آید.

وی افزود: رفع تداخل، کاداستر و صدور اسناد مالکیت کشاورزی سه اولویت مهم جهاد کشاورزی استان کردستان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: روند اجرای طرح رفع تداخلات اراضی استان از ابتدای تیر ماه بسیار مناسب بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری ۵۰ درصد اراضی استان رفع تداخل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: در سال جاری ۱۰۰ پلاک و در مجموع تا اکنون ۳۶۳ پلاک از اراضی استان کردستان رفع تداخل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این ۳۶۳ پلاک ۵۱۲ هزار هکتار از اراضی استان تعیین تکلیف شده که ۲۶۰ هزار هکتار آن غیر ملی و مابقی اراضی ملی بوده است.

اسکندری اذعان کرد: در این فرایند ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی ملی به غیر ملی تبدیل شده و برای کشاورزان احقاق حق شده و از سوی دیگر هم ۴ هزار هکتار از اراضی غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده است.

وی افزود: به امید خدا تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده رفع تداخلات استان بسته خواهد شد و تا پایان دولت سیزدهم تمام اسناد کشاورزی صادر خواهد شد.

کد خبر 5639012

منبع: mehrnews-5639012

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید