یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ورود سامانه جدید بارشی به کرمانشاه از روز جمعه

ورود سامانه جدید بارشی به کرمانشاه از روز جمعه

کد خبر: 2719

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه جدید بارشی به کرمانشاه از روز جمعه هفته جاری خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای امروز و فردا شرایط آب و هوایی استان کرمانشاه تغییر خاصی نخواهد داشت و به صورت ابری و ورزش باد در برخی نقاط بدون بارش ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های جدید برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد استان کرمانشاه می‌شود و شرایط جوی استان کرمانشاه را متاثر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر بارش‌های سامانه ناپایدار، تصریح کرد: این سامانه از روز جمعه تا روز یکشنبه در استان کرمانشاه با وقوع بارش‌هایی در استان کرمانشاه جود داشته که بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در صورت عدم تغییرات بارش‌های خوبی برای این استان خواهیم داشت.

دولتشاهی با بیان میزان بارش‌های سامانه بارشی جدید در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این سامانه به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر بارندگی برای استان کرمانشاه را به همراه خواهد داشت که در برخی نقاط سرد سیر و مرتفع حجم بارش‌ها بیشتر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بیشترین بارش‌های سامانه جدید که از اواخر هفته آغاز می‌شود بر نواحی شمالی و غربی استان متمرکز بوده و در نواحی مرکزی نیز احتمال بارش‌های مناسب وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان اشاره‌ای به میزان بارندگی‌های استان کرمانشاه طی سال زراعی ۱۴۰۱ کرد و گفت: در این مدت ۲۳.۵ میلیمتر مجموع بارش‌های کل استان بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش و در بلند مدت ۶۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

کد خبر 5638817

منبع: mehrnews-5638817

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید