یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تدوین برنامه ارتباط هنرستان ها و صنایع در مازندران

تدوین برنامه ارتباط هنرستان ها و صنایع در مازندران

کد خبر: 2623

نوشهر- مسئول هنرستان های آموزش و پرورش مازندران شمار هنرستان های استان را ۳۵۶ واحد ذکر کرد و از تدوین برنامه ارتباط هنرستان ها و صنایع و کارگاه ها برای مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد.

عسکر کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات بیکاری، توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش‌های رسمی در کشور به شمار می‌رود.

وی فرهنگ سازی برای توسعه آموزش‌های مهارتی را از ضرورت‌ها برشمرد و گفت: امسال خوشبختانه استقبال از آموزش‌های مهارتی و هنرستان‌ها در استان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با اظهار اینکه در استان مازندرن ۳۵۶ هنرستان فعالیت دارد، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۴۸ هزار نفر در سه پایه هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند و ۴۴.۵ درصد دانش آموزان پایه دهم نیز به سمت هنرستان‌ها هدایت تحصیلی شدند.

کاظمی با اظهار اینکه در مجموع ۴۰ درصد دانش آموزان سه پایه تحصیلی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها هدایت شدند، این میزان را فراتر از آمار کشوری دانست و گفت: برای تبیین برنامه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برنامه‌های کیفیت بخشی طراحی شده است.

مسئول هنرستان‌های آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: برنامه‌های آموزشی مبتنی بر تولید، هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته و شاخه، توسعه آموزش‌ها و ارزشیابی‌های شایستگی محور، افزایش تعامل با شرکا طراحی شده است.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر با شرکای هنرستان در قالب ارتباط هنرستان‌ها با صنایع و کارگاه‌ها گفت: بنا است هر کاه و هنرستان به صنعت مرتبط وصل کنیم تا به عنوان شریک مهارتی نسبت به مهارت آموزی دانش آموزان اقدام کنیم.

کاظمی گفت: در حال حاضر با ۱۳۰ مرکز دولتی، غیردولتی، آموزشگاه‌های علمی آزاد و ارگان‌های مختلف همکاری داریم و ۹ هزار دانش آموز در قالب برون سپاری از مهارت‌های این مراکز بهره می‌برند.

کد خبر 5638223

منبع: mehrnews-5638223

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید