یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » توزیع عادلانه اعتبارات باید بر اساس ضریب محرومیت باشد

توزیع عادلانه اعتبارات باید بر اساس ضریب محرومیت باشد

کد خبر: 2555

ایلام-- نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه اعتبارات باید بر اساس ضریب محرومیت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر بسطامی ظهر روز سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: ایلام محروم است و ضریب محرومیت برخی از نقاط استان ۸ و ۹ است و این اولویت اول دولت است که در توزیع اعتبارات مبنا ضریب محرومیت باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین پارامتر در توزیع عادلانه در نظام جمهوری اسلامی ضریب محرومیت است، تصریح کرد: در بحث اشتغال و ظرفیت‌های استانی هر پروژه‌ای که در استان ایجاد می‌شود چه شهرک‌های صنعتی و تولیدی باید بر اساس طرح آمایش سرزمینی باشد و متناسب با آن کار انجام شود.

بسطامی تاکید کرد: بازتوزیع درآمدها در کشور مبتنی بر عدالت نیست، هدفمندی یارانه‌ها و مالیات‌ها برای عدالت است اگر عدالت در بازتوزیع انجام شد، عادلانه است، در غیر این صورت آب در هاون کوبیدن است چون نارضایتی‌ها عمدتاً به دلیل عدم عدالت در توزیع امکانات است که با تدبیر در جغرافیای ایلام آن را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه سه شاخصه اصلی اعتبارات ما، اربعین، دولت و بودجه سالیانه است، تصریح کرد: آنچه که در ایلام اتفاق می‌افتد این است که این سه بودجه گاهی اوقات با هم اختلاط پیدا می‌کنند، یعنی گزارش اربعین می‌دهیم اعتبارش از محل سفر دولت است و یا گزارش سفر دولت می‌دهیم اعتبارش از محل بودجه سالیانه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ هنوز در بودجه ۱۴۰۰ هستیم، ما یکسال از قافله اشتغال در کشور عقبیم، ما هنوز اعتبارات ۱۴۰۰ را در ۱۴۰۱ داریم دنبال می‌کنیم، بودجه ۱۴۰۱ هنوز معلوم نیست چه زمانی به استان می‌آید.

بسطامی ادامه داد: براساس تعریف شغل هر کس در هفته دو ساعت کارکرد شاغل است، یعنی با دوساعت کار کردن در هفته شغل ایجاد می‌شود؟ اصلاً چه کسی می‌داند خط فقر در کشور چقدر است؟ هر کس در این کشور از صدر تا ذیل عنوان کرد که خط فقر را می‌دانم به او جایزه بدهید! ما تعریف شغل و شاغل نداریم، تعریف خط فقر نداریم، دردمندی‌های اجتماعی مبتنی بر عدالت نیست و نمی‌توانیم منادی ایجاد اشتغال و سطح رفاه برای مردم باشیم.

وی با بیان اینکه از اشتغال تعریف‌های مختلفی می‌شود، ادامه داد: اگر آمارهای روسای جمهوری اسلامی در حوزه اشتغال از دولت سازندگی تا الان درست بود الان یک بیکار در کشور وجود نداشت، چون ما متاسفانه نه تعریف درستی از شغل و شاغل داریم و نه متولی درستی برای اشتغال در کشور داریم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کس در کشور تعریف درستی از شغل و شاغل و خط فقر و دردمندی‌ها ارائه دهد آن وقت می‌توانیم به جامعه آماری قابل استناد برسیم، ادامه داد: در بحث طرح‌های پژوهشی هزینه میل می‌شود، حیف نمی‌شود، کدامیک از این طرح‌ها تا حالا اجرا نشده؟ هیچ طرح جدیدی نیست و برخی چند بار اجرا شده، عمده طرح‌های حوزه مسائل علمی طرح‌های زیر درختی است و فقط پول می‌گیرند.

کد خبر 5638004

منبع: mehrnews-5638004

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید