یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وقوع تندباد در اردبیل/سامانه ناپایدار جمعه وارد استان می‌شود

وقوع تندباد در اردبیل/سامانه ناپایدار جمعه وارد استان می‌شود

کد خبر: 2537

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی در مناطق مرکزی استان اردبیل وزش باد و کاهش دما به خصوص در زمان عصر و شب روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جو استان تا روز پنجشنبه هفته جاری پایدار است، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان در غالب ساعات صاف تا نیمه ابری توام با وزش باد جنوبی پیش‌بینی می‌شود هرچند طی امروز و فردا، سرعت وزش باد در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی تند تا نسبتاً شدید خواهد بود.

وی از کاهش تدریجی دما از زمان عصر در مناطق مرکزی استان خبر داد و گفت: در این مناطق در ساعات ظهر تا عصر افزایش سرعت وزش باد و برخاست گردوخاک محلی را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار جوی از روز جمعه به استان ادامه داد: از جمعه شاهد نفوذ سامانه ناپایدار به استان خواهیم بود که ابتدا نوار شمالی استان را در برخواهد گرفت اما به تدریج تا جمعه شب غالب مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: بارش‌های این سامانه در ابتدا خفیف و پراکنده خواهد بود اما در هفته آینده بر شدت ناپایداری‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود ناپایداری جزئی در منطقه از مردم انتظار می‌رود تا از صعود به ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه مذبور در منطقه خودداری کرده و به هیچ عنوان در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

کد خبر 5637778

منبع: mehrnews-5637778

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید