جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » شناسایی۱۰۳۳ ساختمان ناایمن در مشهد

شناسایی۱۰۳۳ ساختمان ناایمن در مشهد

کد خبر: 2418

مشهد ـ معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: در سال جاری با رصد و نظارت بیشتر هزار و ۳۳ ساختمان ناایمن در شهر مشهد مقدس شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رصد و نظارت ساختمان های ناایمن در مشهد هر سه ماه یک بار به طور جدی انجام می‌شود، سال قبل ۵۵۰ مورد ساختمان ناایمن شناسایی شده بود که امسال با افزایش اقدامات نظارتی، این تعداد به هزار و ۳۳ مورد رسیده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اذعان بر اینکه تعدادی از مجتمع‌های تجاری و برخی از مراکز درمانی در مشهد نیز در زمره ساختمان‌های ناایمن قرار دارند، از ذکر نام آنها به دلایل قانونی امتناع کرد.

وی همچنین در ادامه دلیل اصلی طولانی شدن پروژه ساخت تصفیه خانه سپتاژ را عدم تامین منابع مالی از سوی دولت عنوان کرد و افزود: قرار بود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی تخصیص یابد اما فقط ۳۰ میلیارد تامین کرد، شهرداری تا الان حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. دلیل عمده عدم تامین منابع مالی بوده است.

نجفی در ادامه گفت: عمده آبگرفتگی‌ها را در حاشیه شهر داریم که به خاطر ساخت و سازهای غیر اصولی است، در عین حال ۳۵۰ نقطه بوده که اصلاحات انجام شده و الان ۱۳۰ نقطه باقی مانده است که برخی اقدامات زیرساختی خاص لازم دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص ساماندهی زباله گردها، این پدیده را معلول یک سری علت مانند وجود انبارهای غیرمجاز ضایعات برشمرد و ادامه داد: برخورد با انبارهای غیرمجاز حوزه مداخلاتی صددرصدی شهرداری‌ها نیست قبلاً صمت آنها را در قالب اتحادیه ساماندهی کرد و کد فعالیت به آنها داد در حالی وزیر کشور چند روز قبل در جلسه ای تاکید کرد که بر اساس قانون زباله ای که از منزل شهروندان خارج می‌شود در مالکیت شهرداری است بنابراین اگر انبارها و صنایع تبدیلی غیرمجاز وجود نداشته باشند محلی برای خرید و فروش زباله توسط زباله گردها نخواهد بود.

وی در خصوص اجرای پروژه فضای سبز در پادگان لشکر ٧٧ نیز گفت: اقدامات زیرساختی در حال انجام است اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری لشکر، امکان بهره برداری برای شهروندان وجود ندارد.

نجفی در خصوص عوامل اصلی آلودگی هوا در مشهد نیز اظهار کرد: مازوت سوزی نیروگاه توس و پرواز هواپیماها بر فراز شهر از عوامل اصلی آلایندگی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به حوادث اخیر در مشهد نیز ادامه داد: در شهر مشهد مقدس کمترین میزان خسارت نسبت به سایر کلانشهرها گزارش شد و تعدادی از پاکبانان و آتش نشانان دچار صدمه شدند.

وی همچننی نجفی در خصوص پروژه پارک ۷۳ هکتاری در شهرک رجایی مشهد نیز گفت: یک زمینی تحویل شده که امکان اجرای هیچ اقدام عمرانی و فضای سبزی نیست و هیچ منبع آبی ندارد.

منبع: mehrnews-5636502

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید