یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » مکلف به کشف استعدادهای دانش آموزان هستیم

مکلف به کشف استعدادهای دانش آموزان هستیم

کد خبر: 2408

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری در آئین تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌وپرورش و پژوهشگاه رویان ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در شهر ایذه گفت: این تفاهم‌نامه به چند دلیل منعقد می‌شود؛ اول این‌که در راستای شعار سال و دانش‌بنیان است؛ دوم این‌که سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان، معلم بوده و گفته است که من هرچه دارم از معلمی دارم، لذا شناساندن مفاخر معلمان در جامعه دانش آموزان و معلمان یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۲۱ اردیبهشت‌ماه فرمودند، افراد معدودی با دستاوردهای سعید کاظمی آشتیانی آشنا هستند، لذا هدف ما افزایش این شناخت در جامعه است. جامعه پذیرش شناخت دستاوردهای پژوهشگاه رویان را دارد و در سمیناری که با حضور پژوهشگاه رویان و در شبکه شاد و با شرکت معلمان زیست‌شناسی برگزار شد، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سخنرانی سخنرانان اصلی را تماشا کرده بودند و این موضوع به این معنا است که کنجکاوی و تمایل به یادگیری فناوری‌های نوین در معلمان وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان فرمودند که از نخبگان باید به‌صورت منطقی و عاقلانه حمایت شود، لذا این تفاهم‌نامه‌ها باید در راستای اجرای این فرمایشات آماده شود.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در گذشته در پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش در علوم مختلف فعالیت کرده‌اند، توانستند موفقیت‌های کشوری و جهانی کسب نمایند، لذا این تجربه ما را مکلف می‌سازد تا شرایطی را برای کشف استعداد دانش آموزان فراهم آوریم.

نوری با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: در سه راهکار سند تحول، حرکت به سمت پژوهش‌های بنیادین تأکید شده است و مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد، لذا بر اهمیت آموزش‌های مشاهده‌ای و تنوع محیط‌های یادگیری تأکید می‌کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید سکویی برای استعدادیابی دانش‌آموزان ایجاد نمائیم، فرایندهای این کار انجام شده است و به‌زودی اجرایی خواهد شد، این سکو در این تفاهم‌نامه نیز باید فعال شود تا دانش‌آموزانی که علاقه‌مندی بیشتری به فعالیت در این حوزه دارند بتوانند از طریق مسیرهایی که ما ایجاد می‌کنیم، علاقه‌مندی‌های خود را شکوفا نمایند.

نوری با اشاره به وجود شبکه شاد برای آموزش‌های مجازی اظهار کرد: می‌توان از امکانات شبکه شاد در آموزش مجازی استفاده کرد و پژوهشگاه رویان با داشتن کانالی در این شبکه می‌تواند بخشی از پژوهش‌ها و آموزش‌های خود را به دانش آموزان از این طریق ارائه دهد.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر وجود چنین اردوهایی تأکید داشته‌اند و این اردوها گام مهمی برای اجرای جهاد تبیین نیز هست که در این تفاهم‌نامه بر انجام آن تأکید شده است.

منبع: mehrnews-5636252

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید