جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » اندازه تهران تا اصفهان آسفالت ریزی داشته ایم

اندازه تهران تا اصفهان آسفالت ریزی داشته ایم

کد خبر: 2406

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به اندازه مسافت تهران تا اصفهان امسال آسفالت ریزی داشته ایم که این میزان معادل ۵ بار آسفالت کردن خیابان ولیعصر است.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش نظارتی ۶ ماه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه معاونت فنی و عمرانی در سال جاری در دستور کار یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از وظایف شورا نظارت بر شهرداری تهران است گفت: گزارش‌های حسابرسی روند فعالیت‌های شهرداری را مشخص می‌کند و نشانگر این است که بودجه شهرداری تهران چگونه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: مردم نیز متوجه خواهند شد که درآمدهای کسب شده کجا خرج شده است برای بررسی این گزارش از سامانه‌های شهرداری تهران بهره گرفته‌ایم و جلسات تخصصی را با معاونت مربوطه داشته‌ایم.

آخوندی با بیان اینکه گزارشی که امروز قرائت می‌شود منتهی به ۳۱ شهریور ماه است گفت: آمار و ارقامی که در این گزارش اعلام می‌شود به معنای عدم اقدامات مناسب در معاونت مربوطه نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه معاونت گفت: ۲ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان بوده است و در بخش اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در طول ۶ ماه ۳۲ درصد پروژه‌ها پیشرفت داشته است که ۳۸ پروژه غیر مستمر و ۲۰ درصد پروژه‌های مستمر است.

آخوندی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات این معاونت بیش از ۱۰۰ درصد بوده است گفت: اما پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌ها مناسب نیست و با توجه به بودجه موجود پیشرفت باید بیش از این باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی گفت: در بخش پروژه غیر مستمر برخی از پروژه‌ها نقدینگی مناسبی نداشته اند بزرگراه یادگار امام (ره) ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است اما پیشرفت فیزیکی آن مناسب نیست و امسال تنها ۷ درصد پیشرفت کرده است

وی با اشاره به پروژه شاید بروجردی گفت: این پروژه نیز در سال جاری فقط ۱۷ درصد پیشرفت داشته است همچنین بزرگراه شهید شوشتری نیز تنها ۶ درصد پیشرفت داشته است و امسال ۱۲ درصد آن و در حد یک دیوار کشی پیشرفت داشته است.

آخوندی درباره تکمیل و اصلاح تقاطع‌هایی غیر هم‌سطح گفت: باید توضیح داده شود علت اینکه چرا این پروژه‌ها پیشرفت نداشته اند چه بوده است.

هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد مطابق با طرح جامع است

در ادامه عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه برای پیشبرد تمام پروژه‌ها اجازه شورای شهر تهران اخذ شده است گفت: سال ۸۶ طرح جامع شهر تهران تصویب شده است و هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد مطابق با این طرح است.

وی ادامه داد: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تمامی پیوست‌های شهرداری تهران مشخص شده است.

شعبانی با اشاره به قرارداد با ارتش گفت: در اتوبان یادگار امام سه زمین وجود دارد که با ارتش توافقات لازم صورت گرفته است و مجوز دیوار کشیدن اخذ شده است و قرار بود ما به ازا داده شود اما در زمین آموزش و پرورش ۸ سوله داریم که انبار آموزش و پرورش در آنجا قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تقاطع‌ها گفت: ۱۸ تقاطع دارای قرارداد است و ۱۰ مورد آنها با قرارگاه خاتم الانبیا قرارداد بسته شده است.

وی با اشاره به آزاد راه شهید شوشتری گفت: این بزرگراه بار تردد بزرگراه بسیج را کاهش دهد و این آزاد راه به ۷ هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد و سهم پیشرفت این پروژه امسال ۱۲ درصد بوده است که ۶ درصد آن پیش رفته است و پیمانکار بدون قرارداد کار را انجام داده است و باید تا شهریور سال آینده ۹ کیلومتر و قطعه اول این آزاد راه را تحویل دهیم.

شعبانی با اشاره به ادامه بزرگراه یادگار امام بیان کرد: در جریان این پروژه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته ایم سهم امسال ما از یادگار امام ۱۵ درصد است که ۷ درصد آنرا انجام دادیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه شهید شوشتری گفت: قرار بود در این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشیم که ۱۵ درصد پیش رفته است و به‌دلیل لوله آب و انحراف ترافیکی این پروژه دیر پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: انشاالله تا پایان سال ۱۲ الی ۱۴ تقاطع را تحویل خواهیم داد.

شعبانی با اشاره به پروژه میدان سبلان گفت: قرار بود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دو پلی شود که بنا بود در این منطقه ایجاد شود اما با اصلاح مهندسی هزینه را به ۷۰ میلیارد تومان رساندیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: اصلاح کند راه‌های شهید رجایی سوم خرداد سال آینده تحویل شهروندان خواهد شد.

افزایش ۱۱۵ کیلومتر راه مردم در بزرگراه شهید همدانی

وی با اشاره به بزرگراه شهید همدانی گفت: بیش از ۱۱۵ کیلومتر توسط این بزرگراه راه مردم افزایش یافته است که ۱۶ کیلومتر آن در دهه فجر برطرف خواهد شد.

شعبانی با اشاره به نگهداشت آسفالت شهر بیان کرد: ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت تهران است و عقب ماندگی ۱۰ میلیون تن آسفالتی در تهران وجود دارد و امسال ۵۹۶ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: به اندازه مسافت تهران تا اصفهان امسال آسفالت ریزی داشته ایم که این میزان معادل ۵ بار آسفالت کردن خیابان ولیعصر است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۰ پروژه معطل مانده تکمیل خواهد شد.

منبع: mehrnews-5636168

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید