یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » رفع خطر از ۲ گود پرخطر پایتخت

رفع خطر از ۲ گود پرخطر پایتخت

کد خبر: 2199

شهردار منطقه ۸ تهران از رفع خطر از ۲ گود از مجموع سه گود پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: پرونده یک گود هم به مراجع قضائی ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی از رفع خطر گودهای پرخطر در شرق تهران خبر داد و گفت: یکی از این گودها مربوط به ساختمانی بود که از سال ۹۸ اقدام به گودبرداری کرده است ولی به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و نکات فنی، مغایرات سازه نگهبان با نقشه‌های مصوب و عدم رعایت مباحث ملی ساختمان در پنج نوبت اخطار به مالک داده شد که پس از عدم انجام اقدام مؤثر از سوی مالک و دستگاه نظارت پروژه کمیسیون رفع خطر آذر ۱۴۰۰ تشکیل شد.

شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به وجود سه گود پرخطر در سال ۱۴۰۰، گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل معماری) انجام داد این گودها شناسایی و اقدامات لازم برای ساماندهی آن‌ها انجام شد. دو گود در ناحیه یک و یک گود نیز در ناحیه دو واقع شده است.

وی با بیان اینکه رفع خطر از گودها صرفاً با پر کردن میسر نمی‌شود و عوامل دیگر فنی و مهندسی نیز باید بررسی شود، گفت: از همین رو از دادستان درخواست می‌کنم به موضوع گودهای رها شده در تهران ورود جدی کنند و با احضار مالک پروژه به دادگاه (به عنوان عامل اصلی و مسبب ایجاد شرایط خطرناک برای شهروندان) ایشان را نسبت به اقدام فوری و عاجل ملزم کند تا مالک مجموعه برای تهیه طرح توجیهی مناسب از سوی شرکت‌های مهندسین مشاور دارای صلاحیت و اجرای آن تحت نظر مهندس ناظر پروژه و نظارت عالیه شهرداری تهران ملزم شوند.

تنهایی با بیان اینکه به طور کلی گودهای رها شده به سه گروه گودهای در شرایط بحرانی، پرخطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شود، گفت: گودهای با شاخص خطر بالای ۷۰ درصد گودهایی هستند که در شرایط بحرانی هستند و به ترتیب این رقم کاهش می‌یابد.

شهردار منطقه ۸ تهران بالاترین شاخص خطر گودهای رها شده این منطقه را ۴۷ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع در منطقه ۸، سه گود پرخطر رها شده وجود دارد که بیشترین عمق گودبرداری آن نیز ۲۷ متر است.

وی در پایان عنوان کرد: سایر گودهای رها شده نیز در رده بندی ها جزو گودهای کم خطر تقسیم بندی می‌شوند و پنج مورد از آن‌ها نیز ساماندهی شده است.

منبع: mehrnews-5633247

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید