یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » لایروبی بیش از ۵۳ هزار مترطول از شبکه آب‌های سطحی منطقه ۱۰

لایروبی بیش از ۵۳ هزار مترطول از شبکه آب‌های سطحی منطقه ۱۰

کد خبر: 2180

شهردار منطقه ۱۰ تهران از لایروبی و پاکسازی بیش از ۵۳ هزار متر از شبکه اصلی و فرعی آب‌های سطحی منطقه همزمان با برودت هوا و احتمال بارش‌های فصلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اخ الصنایع با اشاره به لایروبی شبکه آب‌های سطحی منطقه ۱۰ تهران گفت: منطقه ۱۰ جزو مناطق پرتراکم شهر تهران است و شبکه تو در توی جمع‌آوری آب‌های سطحی و تعدد محورهای پیاده، صنوف و بافت تجاری در معابر اصلی، ضروری می‌سازد تا توجه بیشتری مازاد بر آنچه تعهد و وظیفه مدیریت شهری است، به آن داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۰ به مشکلات و مسائل انهار منطقه اشاره و اظهار کرد: شبکه انهار آب‌های سطحی منطقه ۱۰ دارای شیب کمی در محورهای شمالی به جنوبی و شرقی - غربی هستند و همین مسئله موجب می‌شود رواناب‌های کانال‌ها و انهار به شکل عادی در جریان نباشند و موجب پیدایش گندآب و ایجاد بوی نامطبوع شود.

وی با اشاره به احتمال بارش‌های فصلی تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱۰ به منظور جلوگیری از هر گونه آب‌گرفتگی احتمالی و بروز مشکل، روزانه بیش از دو هزار متر طول از شبکه اصلی و فرعی آب‌های سطحی منطقه ۱۰ را مورد لایروبی قرار می‌دهد که بر این اساس، روزانه بالغ بر پنج تن لجن در این لایروبی‌ها، تخلیه، بارگیری و منتقل می‌شوند.

اخ الصنایع در پایان خاطرنشان کرد: پایش و بازدیدهای منظم از کانال‌های اصلی و فرعی منطقه، لایروبی و پاکسازی مستمر حوضچه‌ها و ورودی‌های کانال‌ها بر اساس برنامه مدون و بررسی نقاط حساس قبل از شروع فصل بارش، بخشی از اقداماتی است که از سوی این منطقه به صورت مستمر در حال انجام است.

منبع: mehrnews-5632809

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید