یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » باغ عزیز برای استفاده شهروندان تملک شد

باغ عزیز برای استفاده شهروندان تملک شد

کد خبر: 2032

شهردار منطقه ۱۰ از تملک باغ عزیز با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰ به متراژ ۴۹۱۸ مترمربع خبر داد و گفت: تملک باغ جعفریان به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اخ الصنایع از تملک باغ عزیز با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰ به متراژ ۴۹۱۸ مترمربع خبر داد و گفت: با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیتی بالا و کمبود سرانه‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش سرانه‌ها، برابر توافق به عمل آمده، باغ عزیز از باغات قدیمی منطقه مورد تملک قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ اظهار کرد: با عنایت به چشم‌انداز برنامه‌های آتی و همچنین رفع مشکلات حقوقی و تملک باغ‌های شخصی، باغ عزیز با بیش از چند دهه قدمت از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه تملک املاک واقع در طرح تملک و فضای سبز خریداری شده و با فرایند انجام شده روند در اختیار قرار گرفتن آن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی در منطقه ۱۰ اظهار کرد: متأسفانه منطقه ۱۰ با کمبود در حوزه فضای سبز عمومی روبه‌رو است؛ این در حالی است که این منطقه پرتراکم‌ترین منطقه شهری در تهران است اما سرانه فضای آن به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۲.۷ متر است.

اخ الصنایع با بیان اینکه مدیریت شهری با توجه به ویژگی‌های منطقه ۱۰، رویکرد خویش را در حفظ، حراست، تقویت و توسعه فضای سبز قرار داده است، تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱۰ برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی و همچنین افزایش خدمات‌رسانی و رضایتمندی شهروندان، تملک چند باغ باقی مانده در سطح منطقه از جمله باغ جعفریان را نیز در دستورکار خویش قرار داده که در آینده‌ای نزدیک نیز آنها هم به تملک درمی‌آیند.

باغ عزیز در محله سلیمانی ناحیه یک واقع شده است و در حال حاضر، به منظور افزایش سرانه فضای سبز و خدمات‌رسانی به شهروندان، سیر مراحل اداری طراحی و کاربری آن در دستورکار قرار دارد.

منبع: mehrnews-5630331

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید