دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » پای حل مشکلات صنایع استان اصفهان ایستاده‌ایم

استاندار اصفهان:

پای حل مشکلات صنایع استان اصفهان ایستاده‌ایم

کد خبر: 1854

استاندار اصفهان گفت: برای حل کردن مشکلات واحدهای صنعتی استان سرپرست شعب برخی بانک ها را تغییر داده‌ایم و پای حل مشکلات صنایع ایستاده‌ایم.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در مراسم تجلیل از صنایع برتر رویکرد استان را فعالیت و توسعه در حوزه دانش بنیان دانست و بیان کرد: ضروری است صنعتگران استان سرمایه‌گذاری جدید خود را به سمت فعالیت های دانش بنیان سوق دهند، زیرا شرایط تولید بهتر می‌تواند امکان ارزش افزوده را فراهم کند. هر صنعتی به سمت دانش بنیان شدن رفت پایدار شد و از این به همه صنایع این پیشنهاد را داریم.

وی ادامه داد: چشم انداز ما این است که اختیارات استان‌ را برای حل مشکلات صنایع افزایش دهیم، با این امر مشقت کمتری را تحمل خواهند کرد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: برخی از فعالان اقتصادی برای پیوستن به پیمان شانگهای با استان‌های مختلف کشورهای خارجی برای توسعه ارتباطات اقتصادی دعوت شده‌اند، باید از پیله رقابت درون کشوری خارج شویم و در بازارهای جهانی به رقابت بپردازیم.

 مرتضوی خاطرنشان کرد: استان اصفهان استانی صنعتی و دارای ظرفیت‌های استثنایی است؛ اما متأسفانه در یک دهه اخیر آنطور که باید به اصفهان توجه نشده است.
وی نگاه عدالت محور را به استان اصفهان ضروری دانست و اظهار کرد: تلاش ما این است که اصفهان متفاوت‌تر دیده شود. برای حل کردن مشکلات واحدهای صنعتی استان سرپرست شعب برخی بانک ها را تغییر داده‌ایم و پای حل مشکلات صنایع ایستاده‌ایم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ستاد تسهیل رفع موانع تولید را با قدرت ادامه داده‌ایم، گفت: در یک سال گذشته ۲۱۹ واحد صنعتی را احیا کردیم و در برخی موارد از ظرفیت‌های شورای تأمین استان برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه احیای ۴۸۰ واحد صنعتی در استان تا پایان سال را در دستور کار داریم، گفت: تاکنون ۴۰ درصد از وظایف ما محقق شده است. انتظار ما این است که صنایع بزرگ حساب‌های خود را از تهران به اصفهان منتقل کنند، ارائه خدمات به صنایع نیز به این سمت حرکت کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۲.۶ به ۱۰.۶ درصد رسیده است، افزود: این امر بیانگر توسعه فضا برای اشتغال است.

انتهای  پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید