یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » خواستار حضور شهردار در صحن علنی برای پاسخگویی به تذکرات هستم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

خواستار حضور شهردار در صحن علنی برای پاسخگویی به تذکرات هستم

کد خبر: 1660

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد شهرداری محترم ارزشی برای تذکرات و بالاتر از آن سیاست‌‌گذاری‌های شورا قائل نیست، یا قادر به درک اهمیت آن نیست یا توان پاسخ گویی را ندارد. لذا تذکر کتبی خود را فقط در یک مورد اعلام و خواستار حضور شهردار در صحن علنی برای پاسخگویی هستم.

رخدادشهر: احمدرضا مصور با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهدای مدفع امنیت گفت: این شهدا به خاطر حفظ امنیت ملت پرپر شدند اما چون نفعی برای فاکتورنویسان ضد انقلاب داخلی و خارجی نداشت کسی برای آن‌ها هشتگ نزد. 

وی افزود: تسلیت برای ۳۲ شهیده مدرسه موعود که کسی از ایشان یادی نکرد و تسلیت به مردم افغانستان و به ویژه شیعیان مظلوم و مهاجران افغانستانی در اصفهان.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نظام اسلامی امروز به مرحله‌ای از رشد رسیده است که بادهای موسمی گزندی به آن نرسانده و نخواهد رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شورای اسلامی شهر اصفهان وظایفی داریم که پرداختن درست به آن‌ها قطعا رضایت مردم و بالاتر از آن رضایت خالق را به همراه خواهد داشت.

مصور با اینکه موارد را عرض می‌کنم که قبلا به صورت مکرر به صورت شفاهی، حضوری و غیرحضوری عنوان شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد شهرداری محترم ارزشی برای تذکرات و بالاتر از آن سیاست‌‌گذاری‌های شورا قائل نیست، یا قادر به درک اهمیت آن نیست یا توان پاسخ گویی را ندارد. لذا تذکر کتبی خود را فقط در یک مورد اعلام و خواستار حضور شهردار در صحن علنی برای پاسخگویی هستم.

وی تصریح کرد: همان طور که در جلسه علنی دو هفته قبل تذکر شفاهی دادم و متعاقب آن پیگیری اینجانب و رئیس شورا در پاسخ به نامه ۴ خرداد ۱۴۰۱ مربوط به وضعیت و اشکالات موجود در شهرک شهید کشوری، مع الاسف تا این تاریخ پاسخ مکفی داده نشده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجا که در دو جلسه قبل تذکر شفاهی داده شده و اعتنایی صورت نگرفته و تنها دیروز در یک نامه مربوط به جناب قاسمی مدیر درآمد شهرداری که از طریق دفتر شهدار در سیستم اتوماسیون بدون هیچ توضیح دیگری، ارجاع شده، پاسخ تذکر اینجانب بوده است.

وی افزود: لذا مطابق با مواد ۸۰، ۸۱ و ۸۳ قانون تشکیلات شورای اسلامی شهر، نسبت به این موضوع اعلام تذکر کتبی کرده و خواهشمندم شهردار در جلسه علنی ضمن حضور، نسبت به مواردی که در ادامه می‌آید پاسخگو باشد. 

مصور تصریح کرد: ضوابط ارتفاعی بعضا تا ۲۰ طبقه به تصویب چه مرجعی رسیده است؟ از دو میلیون متر مربع تراکم رایگان که در توافقی به شرکت مسئول ساخت و ساز این شهرک اعطا شده تاکنون چقدر اعطا شده و چقدر باقی مانده است.

وی ادامه داد: پاسخ داده شود که از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان بدون پروانه ساخته شده و مستند قانونی عدم جلوگیری از آن چیست؟ از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان پایان ساخت دریافت کردند؟

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین پاسخ داده شود که برقراری زیرساخت‌های شهرک بر عهده چه مرجعی است و چرا تاکنون تأمین نشده و چرا پیگیری نشده، اگر شده مستندات آن کجاست؟ در محاسبات مربوط به چند پرونده خاص بر اساس چه کاربری‌هایی محاسبات صورت گرفته و آیا قوانین رعایت شده است؟ گزارش کامل از پرونده‌های مربوط به آقای «د. ش» چرا ارائه نمی‌گردد و وضعیت فعلی این پرونده چیست؟ 

وی با بیان اینکه پیوست این مواد ارائه شده است، گفت: ظاهرا شهرداری بیشتر به درون خود پاسخ گو بوده تا به شورای شهر.

مصور در ادامه گفت: امروز عدم کفایت کاری برخی مدیران شهرداری پس از حدود یک سال روشن شده و حفظ آ‌نها فقط به رکود کار و عمران، وضعیت مردم و ارباب رجوع می‌انجامد.

وی افزود: اینکه ارزیابی از کار ایشان وجود دارد یا نه را نمی‌دانم، اما خیرخواهانه توصیه می‌کنم که شهردار محترم قبل از اینکه دیر شود و آثار آن آشکار نشود نسبت به تغییر کسانی که کوچک‌ترین انگیزه‌ای برای خدمت نداشته و گاهی به سمت کارشکنی میل می‌کنند اقدام کند اگرچه خیلی امیدوار نیستم.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهردار گزارشی از فرآیند غیرصدوری کردن پروانه ارائه دهد، زیرا گزارش‌های مطلوبی از این روند به گوش نمی‌رسد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،وی خاطرنشان کرد: پاسخ داده شود که آمار این پروانه‌ها نه صرفا یک برگه که تعیین می‌کند مردم پول داده‌اند، چه تعداد است، و امثال آن و اشکالات فراوانی که به ما رسیده است به نظر نمی‌رسد وضعیت مطلوبی داشته باشد و ظاهرا دوستان به نمایش علاقه دارند تا اینکه واقعا به رفع اشکالات بپردازند.

مصور در ادامه گفت: خزانه دار وظیفه دارد گزارشی را به صورت نوبه‌ای به شورا ارائه کند. اکنون که شهرداری همت آن را ندارد که یک گزارش درست، جامع و واحد از درآمدها ارائه کند که به نظر می‌رسد ناشی از عدم کنترل واحد بر اعداد درآمد است، تا لااقل بتوان فهمید کدام منطقه با ضرب و زور و ثبت درآمدهای غیرنقدی و بعضا واهی رتبه درآمدی خود را بالا نشان داده و کدام منطقه وضعیت بدتری دارد. البته مشکل گزارش‌ دهی فقط در این مورد وجود ندارد و موارد دیگری هم هست.

وی ادامه داد: کندی سرعت تصمیم گیری‌ها در ستاد اصلی شهرداری محسوس است و بدتر از آن سرعت انتقال تصمیمات و سیاست‌ها به بدنه صف و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌هاست که دلایل آن بیشتر به روحیات کاملا غیراجرایی برخی مدیران اصلی ستاد برمی‌گردد که باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از طرف دیگر این قاعده که بروکرات‌ها دموکرات‌ها را اداره خواهند کرد خطری بر سر راه تحول، روش‌ها و اقدامات است. 

وی افزود: تداخل تصمیم گیری‌ها با برقراری میزهای مختلف بیشتر شده است، میز فرهنگ، هوشمندسازی و.. که به دلیل نقطه ثقل حضور شهردار در این میزها عملا بر فرآیند تصمیم گیری‌ها در شهرداری سایه انداخته و باید یکی از این دو را حذف کرد و بهتر است به روندهای مطمئن و کارشناسی پایبند بوده و باشیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید