پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » مشارکت ۲۸ پایگاه تاریخی در هفته گردشگری

مشارکت ۲۸ پایگاه تاریخی در هفته گردشگری

کد خبر: 1601

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مشارکت ۲۸ پایگاه میراث تاریخی در برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری خبر داد.

رخدادشهر: سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: گرامیداشت روز جهانی به مدت یک هفته با شعار «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» با تمرکز بر گردشگری موضوعی از جمله گردشگری دسترس‌پذیر، ادبی، کشاورزی، خوراک و غیره در استان‌های کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت. از این رو اداره کل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی نیز با معرفی ۲۸ پایگاه تاریخی کشور در چهار محور مجزا اعلام آمادگی و همکاری داشته است.

او افزود: آمادگی کامل و انجام تمهیدات لازم برای ارائه ارتقای کیفی و کمی خدمات شامل معرفی آثار تاریخی فرهنگی و مسیر بازدید گردشگران، امکان بازدید گردشگران از فعالیت و اقدامات اجرایی در پایگاه‌ها همچون کارگاه‌های مرمت و ... با رعایت کلیه نکات ایمنی کارگاهی و حفاظتی، ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص و نیز ارائه تخفیف شایسته در تهیه بلیت اماکن تاریخی و فرهنگی و موزه‌های پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و نیز برگزاری رویدادها، نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این خصوص، محورهای در نظر گرفته شده برای مشارکت پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌آیند.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری، شهر تاریخی و باغ دولت‌آباد یزد، میدان امام اصفهان، گنبد سلطانیه زنجان، باغ اکبریه بیرجند، قلعه فلک‌الافلاک لرستان، موزه میراث‌روستایی گیلان، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، تاق بستان کرمانشاه، گنبد قابوس گلستان و نیز کاخ موزه‌های گلستان، نیاوران و سعدآباد تعدادی از ۲۸ پایگاه میراث ملی و جهانی هستند که در برگزاری مراسم‌های گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
گردشگری, میراث فرهنگی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید