سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بوشهر نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز چهار استان را تامین می‌کند

بوشهر نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز چهار استان را تامین می‌کند

کد خبر: 1395

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان سالانه با تولید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه نشاء سبزی و صیفی علاوه براین استان نیاز سه استان دیگر را نیز در این زمینه تامین می‌کند.

رخدادشهر: سمیه فرحبخش افزود: نشاء‌های تولید شده در گلخانه‌های این استان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، هندوانه، خربزه و طالبی است که بخشی از آنها در این استان و مابقی به استان‌های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر ۵۴ هکتار گلخانه مکانیزه تولید نشاء دارد که سالانه در یک یا ۲ دوره اقدام به تولید می‌کنند و بیشترین تولید نشاء در این استان در شهرستان دشتی انجام می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کاشت نشاء در استان بوشهر از تیر ماه آغاز و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

فرح‌بخشی اضافه کرد: از محصولات مهم سبزی و صیفی در استان بوشهر گوجه فرنگی است که بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده و سهم به سزایی در اشتغال و درآمد این مناطق دارد.

ایرنا نوشت، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این محصول علاوه بر درآمدزایی و اشتغال به دلیل خارج از فصل بودن آن بخش مهمی از تولید و نیاز کشور را در فصل‌های پاییز و زمستان تأمین می‌کند.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تولید، تغییر روش کشاورزی از سنتی به مکانیزه، کاهش مصرف آب، بهره وری بهینه از منابع تولید بویژه آب و خاک، افزایش سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی، تولید محصول با کیفیت و افزایش بازارپسندی، صادرات، زودرس شدن محصول، نیاز نداشتن به عمل گزینش و یا تنک کردن، امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت، ایجاد اشتغال بویژه برای فارغ التحصیلان کشاورزی، صرفه جویی ارزی، پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت در بهبود وضعیت اقتصادی از مزایای کشت نشایی است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کشاورزی, بوشهر, نشاء
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید