دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » حل مشکل سد معبر بازار نیازمند کار مشترک است/ کسبه چهارباغ در خصوص مشکلات فرهنگی این محور احساس تکلیف کنند

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

حل مشکل سد معبر بازار نیازمند کار مشترک است/ کسبه چهارباغ در خصوص مشکلات فرهنگی این محور احساس تکلیف کنند

کد خبر: 1364

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به مشکلات سد معبر در بازار اصفهان گفت: نه نیروی انتظامی و نه شهرداری به تنهایی قادر به حل مسئله نیستند. در این راستا کار مشترکی میان راهور و شهرداری منطقه نیاز است تا برای حل مشکل به نتیجه یکسان برسیم.

رخدادشهر: سردار محمدرضا میرحیدری با حضور در صحن علنی شورای شهر با اشاره به پرونده ساخت یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروی انتظامی اظهار کرد: از سال ۸۸ تا کنون این مشکل به طول انجامید که امروز با تعامل میان شورای شهر، شهرداری و نیروی انتظامی این پرونده حل و فصل شد.

 وی با بیان اینکه در بحث معیشت همکاران دچار مشکل هستیم، گفت: مسکن پله اول است و نزدیک به ۳۷۶۰ نفر از همکاران ما فاقد مسکن هستند و این آماری جدای از بازنشستگان است.حقوق این کارکنان کفایت زندگی آن‌ها را نمی‌کند و گاهی به دنبال شغل دوم هستند و این خستگی مفرط سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مسئولان امر در ایجاد راه‌هایی که برای حل این گره‌ها موثر است باید به ما کمک کنند تا در فرآیندی یکی دو ساله مشکل مسکن همکاران خود را حل کنیم.

 

 وی در ادامه، با بیان اینکه برنامه‌های روتین برای مدیریت وضعیت ترافیک در اول مهر وجود دارد، گفت: در یک ماه اول برنامه‌ ریزی‌هایی داریم تا این وضعیت مدیریت شود. در این راستا آموزش و انتخاب سرویس‌ها برای ایاب و ذهاب دانش آموزان مدنظر است.

وی در خصوص مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی چهارباغ اظهار کرد: باید فکری کرد تا فروشندگان و مغازه‌دارهای چهارباغ خود نیز احساس تکلیف کنند. نشست‌های دور میزهایی که در مقابل مغازه‌ها قرار گرفته در این محور، کشف حجاب و دیگر مشکلات فرهنگی را به همراه دارد، وقتی با صاحب مغازه صحبت می‌کنیم می‌گوید این موضوع کاری به من ندارد و مغازه من از شهرداری اجاره شده است.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: قدرت نظارتی شهرداری در این خصوص باید بالا برود بنابراین در این قراردادها میان مغازه و شهرداری، اداره اماکن نیز دیده شود.

 وی در خصوص حضور گروه‌های آسیب‌دیده که سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی در محور چهارباغ و.. می‌شوند، گفت: وضعیت نسبت به یک سال و دو سال پیش بهتر شده است. البته کار ما مانند پس زدن لایه است، پاتوق این گروه‌ها پارک شهید رجایی بود، آنجا را پس زدیم اما به سمت ارگ رفتند و متأسفانه الان بین پل فردوسی و پل خواجو حضور پیدا می‌کنند که برای اصفهان مناسب نیست.

 میرحیدری خاطرنشان کرد: بررسی کردیم و مشخص شد که ۷۳ درصد این گروه‌ها بچه‌های طلاق هستند و کسی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. بنابراین نیازمند همکاری بین دستگاهی برای حل این مشکل هستیم.

 وی با اشاره به هفته فراجا در مهرماه گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم که شهرداران مناطق و کلانتری‌ها برنامه‌ای برای تجلیل از کلانتری‌ها ترتیب ببینند موثر است. این تاثیر را در همدلی و هم افزایی برای انجام کارها و در انظار عمومی شاهد خواهیم بود.

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

 چه کسی  پاسخ گوی اتلاف هزینه‌ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران است؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران در بودجه ردیف دارد اما برخی اراده‌ها بر اراده رئیس جمهور نیز غالب می‌شود، نمی‌دانیم چه اراده‌ای است که مافوق اراده‌های مجلس و دولت است و جواب این اتلاف هزینه و گران تمام شدن و عدم بهره برداری، آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟

 

 محمد نورصالحی اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل توافقی میان شهرداری اصفهان و بنیاد تعاون ناجا برای تأمین مسکن کارکنان نیروی انتظامی انجام شد. این پروژه مشکلاتی از جمله طولانی شدن، ایجاد اختلافات در کاربری و تراکم، هزینه‌ها و... داشت اما با جلساتی که اخیرا با مسئولان حوزه موردنظر در تهران و اصفهان داشتیم، مسائل بررسی و روشن شد.

 وی ادامه داد: در جلساتی با حضور آقایان نادرالاصلی و حاج رسولی‌ها و مسئولان بنیاد تعاون فراجا توافق، نهایی و منجر به تفاهم‌نامه‌ای شد که امروز در جلسه علنی به امضا می‌رسد.

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس این تفاهم‌نامه یک هزار خانواده نیروی انتظامی صاحب مسکن می‌شوند که قدم بزرگی در تأمین معیشت کارکنان این حوزه است، تحقق این امر همت مسئولان امر را می‌طلبید و امیدواریم این همت تا به سرانجام رسیدن کامل طرح ادامه یابد.

 وی با تسلیت فقدان آیت الله ناصری گفت: حضور پرشور مردم در تشییع پیکر این عالم ربانی نشان داد که آنها همیشه قدرنشان علمای با اخلاص هستند و ان شالله شفاعت وی نصیب مردم اصفهان شود.

 وی تصریح کرد: در کشور خود تلاش و کوشش دولت‌ها را شاهد بوده و هستیم که جای تشکر دارد اما جای تأسف دارد که پروژه بزرگی به نام قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان از ۲۶ سال پیش کلید خورده و از ۱۲ سال پیش در بودجه ملی پیرامون آن عدد گذاشته شده است، فرآیندهای مختلف را طی کرده اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شرکتی که متولی انتقال دانش فنی است عین این پروژه را در اندونزی طی ۴ سال انجام داده است. در چین نیز ۲۰ هزار کیلومتر همین سامانه را اجرا کرده و حالا سوال است که چرا ۱۲ سال باید بگذرد و کاری انجام ندهد.

 وی خاطرنشان کرد: از مهر پارسال تا کنون این پرونده در بانک مرکزی دست به دست می‌شود که اصلا آیا این طرح توجیه اقتصادی دارد یا نه. در حالی که بخش‌های زیادی از پروژه آماده ریل گذاری است، پروژه در بودجه ردیف دارد اما برخی اراده‌ها بر اراده رئیس جمهور نیز قالب می‌شود، نمی‌دانیم چه اراده‌ای است که مافوق اراده‌های مجلس و دولت است و جواب این اتلاف هزینه و گران تمام شدن و عدم بهره برداری، آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟ ظاهرا مصونیت فوق العاده‌ای برای کسانی که سنگ می‌گذارند و مانع می‌شوند وجود دارد!

 نورصالحی بیان کرد: همه این‌ها در حالی است که ۲۰ کیلومتر منتهی به اصفهان نیز هنوز به دنبال مخالفت‌هایی که می‌شود تعیین تکلیف نشده و ضمان شرعی برای کسانی که سنگ‌اندازی در این مسیر می‌کنند وجود دارد.

 وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است کارخانه ریسباف به اسم موزه تملک شده و یک سوم این کارخانه تاریخی تخریب شده اما هنوز بین بانک ملی و وزارت راه اختلاف وجود دارد. اخیرا نیز شنیده‌ایم که به دنبال بهره‌برداری تجاری هستند. از مسئولان استانی و ملی می‌خواهیم که وارد شوند و موضوع را حل و فصل کنند.

شهردار اصفهان:

شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی شهرداری ترجیح دارد

شهردار اصفهان گفت: در شهرداری پذیرفته‌ایم که شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ترجیح دارد و درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را نمی‌خواهیم و با این نگاه اکثر مشکلات را حل خواهیم کرد.

 علی قاسم زاده در صحن علنی شورا اظهار کرد: جزء تأکیدات و توصیه‌های همیشگی بوده است که نخست، مشکل جدیدی بر مشکلات شهرداری اضافه نکنیم و دوم، پرونده‌ها و مشکلات باقی مانده از سال‌های قبل را حل کنیم.

 

 وی با بیان اینکه دو کارگروه در شهرداری برای بررسی پرونده‌های بلاتکلیف و زمین مانده فعال است، گفت: تعامل بین دستگاهی، راهنمایی‌های شورا و همتی که در مدیریت شهری وجود دارد سبب شده تا این مشکلات به ترتیب به سمت حل شدن برود.

 شهردار اصفهان گفت: این پرونده‌ها ضلع سومی به نام مردم دارد، یعنی با توافقی با دستگاهی داشتیم اما آن دستگاه مردم را درگیر کرده و هزاران نفر از مردمی که سرمایه خود را به میدان آوردند، بی نتیجه مانده‌اند.

 وی ادامه داد: برخی از این پرونده‌ها حتی نیم قرن سابقه داشته مانند زمین‌های علی آباد کلنگان که با همکاری ریاست جمهوری و تعامل بین دستگاهی این مشکل حل شد.

 قاسم زاده با اشاره به دیگر پرونده‌های مشابه گفت: زمین‌های نیروی هوایی، زمین‌های جلوان و پرونده معروف به خزایی مربوط به نیروی انتظامی از جمله مشکلاتی بود که برای حل آن نیاز به تعامل بین دستگاهی داشتیم.

 وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده زمین‌های نیروی انتظامی نیز با تعامل شکل گرفته میان نیروی انتظامی و شهرداری، برای حل این مشکل به نتیجه رسیدیم. 

 شهردار اصفهان با بیان اینکه این تجربه نشان داد اگر همدلی درون سازمانی و بین دستگاهی وجود داشته باشد همه مسائل قابل حل است، افزود: باید کاری کنیم که مردم باور کنند نظام و سیستم قدرت حل مسائل آن‌ها را دارد. 

 وی ادامه داد: مردم بسیاری اوقات مسائل بین دستگاه‌ها را تفکیک نمی‌کنند بنابراین برای حل مشکلات آن‌ها باید مبنا را شریعت، قانون، عدالت قرار دهیم و به سمت تعامل بین دستگاهی و کنار گذاشتن سلیقه‌ها برویم.

 قاسم زاده بیان کرد: در شهرداری پذیرفته‌ایم که شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ترجیح دارد و درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را نمی‌خواهیم و با این نگاه اکثر مشکلات را حل خواهیم کرد.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، وی با اشاره به مشکلات میان مدیریت شهری و اوقاف اظهار کرد: ۸۰ مسئله با اوقاف داریم که تعدادی از آن قضایی شده بود. اما اکنون به صورت هفتگی دور یک میز می‌نشینیم و یکی پس از دیگری آن‌ها را بررسی و حل و فصل می‌کنیم. یک کارگروه ویژه برای بررسی پرونده‌های میان شهرداری و اوقاف تشکیل داده‌ایم تا به حل مشکلات فی ما بین بپردازیم.

 شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد تبلور یکی از این هم گرایی‌ها و نگاه‌های عدالت محور به حل مسئله هستیم. امیدوارم هرچه زودتر و پس از انجام تشریفات قانونی کلنگ کار زده شود و محصول این تفاهم نامه که حدود یک هزار واحد مسکونی است کام کارکنان نیروی انتظامی را که همواره در دفاع از امنیت کشور در حریم خطر قرار دارند شیرین کند.

 انتهای پیام/

 

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید