جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » کاهش 23 درصدی سهم آموزش در سبد خانواده ها

دبیر همایش فقر و نابرابری آموزشی اعلام کرد

کاهش 23 درصدی سهم آموزش در سبد خانواده ها

کد خبر: 1305

دبیر همایش فقر و نابرابری آموزشی با اشاره به کوچک شدن سهم آموزش در سبد خانوار نسبت به ابعاد نابرابری آموزشی هشدار داد.

رخدادشهر: علی ربیعی صبح امروز در همایش فقر و نابرابری آموزشی اظهار کرد: آموزش قلمرویی است که تاثیر بی‌بدیل در حرکت جامعه برای تاثیر بر نابرابری و بحران‌ها دارد و به ایجاد فرصت‌های برابر برای همه کمک می‌کند.

وی افزود: فقر محصول نابرابری است و نابرابری ریشه در فقدان آموزش مناسب در جامعه دارد. بدون سیاست‌گذاری صحیح قادر به غلبه بر مشکلات نیستیم، مقابله با همه ابعاد فقر به سیاست‌گذاری درست نیازمند است و آموزش به دلایل مختلف راه حل بنیادی محسوب می‌شود.

دبیر همایش فقر و نابرابری آموزشی گفت: برای مقابله با همه ابعاد فقر و حتی سیاست‌گذاری بهتر در نظر گرفتن سیاست‌گذاری آموزشی اجتناب‌ناپذیر است. پرداختن به فقر آموزشی علاوه بر وظیفه انسانی در قبال تهیدستان با مشکلات مختلف مقابله می‌کند و در سیاست‌گذاری‌های آموزشی به مهارت‌های مختلف و فنی نیازمندیم.

ربیعی ادامه داد: بازماندگی از تحصیل و مهارت یعنی بازماندن از پیشرفت اجتماعی؛ در سال‌های اخیر آموزش قربانی فقر و مسائل خوراکی و معیشتی شده است، در سال 98، 29 درصد و سال 99، 23 درصد از سهم آموزش در سبد خانواده کاسته شد.

وی خاطرنشان کرد: آمار بازمانده از تحصیل در دوران کرونا از 140 هزار نفر به 210 هزار نفر رسید و برای دوره متوسطه دوم به 760 هزار نفر افزایش یافت.


انتهای پیام/

کلید واژه ها:
فقر, نابرابری آموزشی
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید