شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۰۰ درصد از اراضی ملی در هرمزگان سنددار شدند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۱۰۰ درصد از اراضی ملی در هرمزگان سنددار شدند

کد خبر: 1277

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند کاداستری برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان خبر داد.

رخدادشهر: حسن بابایی در جریان برگزاری جلسه شورای قضایی استان هرمزگان ضمن تشکر از عملکرد مسئولین قضایی و ثبتی این استان، اظهار داشت: خوشبختانه در سایه اقدامات جهادی انجام شده در استان هرمزگان برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی این استان سند کاداستری صادر شده است.

 

بابایی با اشاره به برخی اقدامات ویژه و کاربردی در حوزه تثبیت اراضی نیز که برای نخستین بار در استان هرمزگان انجام شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی استان های کشور می خواهیم که استان هرمزگان را در این خصوص الگوی خود قرار دهند و از تجربیات این استان برای تسریع در روند امور استفاده کنند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان نیز در سامانه کاداستر سند دار شده اند، آمار به دست آمده در استان هرمزگان را بالاتر از میانگین ملی برشمرد و از اقدامات انجام شده در این خصوص تقدیر کرد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع انسانی سازمان ثبت اسناد کشور در حوزه های مختلف، از اختصاص اعتبار ویژه برای استفاده از ظرفیت های مردمی جهت تثبیت اراضی کشاورزی هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به عنوان مدیری جهادی و نمونه کشوری، امیدواریم بتوانیم موضوع کاداستر اراضی زراعی استان هرمزگان را به عنوان الگویی برای کشور تا پایان امسال به پایان برسانیم.

 

بابایی تصریح کرد: از مساحت هزار و ۲۷ کیلومتری سواحل استان هرمزگان ۸۷۰ کیلومتر آن ثبت شده است و در مجموع ۸۰ درصد از سواحل این استان سند دار شده اند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صدور سند برای تمامی مساحت جنگلهای حرای استان هرمزگان را از دیگر اهداف محقق شده این سازمان برشمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی خلأهای قانونی در رابطه با تثبیت اراضی، تأکید کرد: باید خلأهای قانونی تثبیت اراضی بسته شود تا بدین وسیله از زمین خواری و هرگونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری گردد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: تنها راهی که می تواند موجب بهداشت قضایی و کاهش تشکیل پرونده های مرتبط با اراضی شود، حدنگاری و اجرای کامل طرح کاداستر است.

 

مهر نوشت، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اجرای کامل قانون حدنگار (طرح جامع کاداستر) بلافاصله اقدامات ویژه ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان کلید خورد و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات در این راستا، دستاوردهای قابل توجهی به ویژه در حوزه تثبیت اراضی کشاورزی محقق شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از اولین استان های کشور بوده است که ۱۰۰ درصد از اراضی ملی خود را سنددار کرده، از همکاری و هم افزایی خوب اداره کل ثبت اسناد استان هرمزگان با دادگستری استان قدردانی کرد و از اقدامات مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تشکر کرد.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید