چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » موج جدید کرونا پاییز می‌آید

وزیر بهداشت اعلام کرد

موج جدید کرونا پاییز می‌آید

کد خبر: 1259

بهرام عین‌اللهی از عدم افزایش مبتلایان و موارد فوتی در کشور خبر داد و ضمن هشدار در خصوص احتمال افزایش بیماری در فصل پاییز گفت: با توجه به نزدیک بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهر انتظار می‌رود برای جلوگیری از یک پیک دیگر سطح رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.

رخدادشهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بهبود نسبی شرایط کرونا در روزهای اخیر و عدم افزایش مبتلایان و موارد فوتی در کشور خبر داد و ضمن هشدار در خصوص احتمال افزایش بیماری در فصل پیش رو گفت: با توجه به نزدیک بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهر انمتظتار می‌رود برای جلوگیری از یک پیک دیگر سطح رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.

 

بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: وضعیت کووید۱۹ در دو سه هفته اخیر تقریبا ثابت مانده و چه در مبتلایان و چه در موارد فوتی با افزایش جدی مواجه نبودیم.

 

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه شیوع این بیماری در برگیرنده سه موج ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر است ادامه داد: در این پیک تاکنون دو موج یا مرحله را پشت سرگذاشتیم.

 

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میرها در این مقطع پایین است اضافه کرد: برآورد ما از رفتار ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری روبرو است و لذا با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های توصیه می‌شود که شهروندان برای کنترل بیماری نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

ایسنا نوشت، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شهروندان کشور خواست: چنانچه ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته است دز یادآور خود را تزریق کنند.

 

وی عملکرد دولت در مقابله با کرونا را موفق خواند و تصریح کرد: دولت در حوزه واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 

دکتر عین‌اللهی تاکید کرد: عموم مردم و خصوصا افراد سالمند، شهروندان دارای بیماری زمینه‌ای و آن دسته از شهروندان که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند که حتما نسبت به تزریق دزها یادآور اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کرونا, وزیر بهداشت
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید