شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » تغییر کاربری و صدور مجوز مشکل اصلی مردم در پرونده‌های شهری

رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کرد

تغییر کاربری و صدور مجوز مشکل اصلی مردم در پرونده‌های شهری

کد خبر: 1257

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی مشترک مدیریت شهری و دیوان عدالت اداری گفت: تغییر کاربری‌ها یکی از مشکلات و شکایات بسیار در دادگستری‌ها است و عدم صدور مجوز مشکل اصلی مردم در پرونده‌های شهری است.

رخدادشهر: حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری روز چهارشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: بابت تشکیل پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری مشکلاتی وجود دارد و در این جلسه به بررسی پرونده‌های شهری پرداخته می‌شود.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه میان شهرداری و دیوان گفت: باید در این کارگروه مطابق با قانون پیش برویم و فهم قانون تبدیل به معیاری برای رسیدگی به مشکلات شود.

 

مظفری ادامه‌داد: تغییر کاربری‌ها یکی از مشکلات و شکایات بسیار در دادگستری‌ها است و عدم صدور مجوز مشکل اصلی مردم بود.

 

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه قوانین و ضوابط باید وجود داشته باشد،گفت: اعمال حق مالکیت باید مطابق با قانون باشد اما وقتی راه بسته می‌شود، مردم به سمت تخلف می‌روند.

 

وی با طرح این پرسش که آیا با عدم صدور پروانه باغات حفظ شده‌اند؟ به اصلاح قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

 

ایرنا نوشت، رئیس دیوان با تاکید بر اینکه کسانی که در صدور پروانه وظایفی دارند باید نسبت به آن توجه داشته باشند و با توجه و پیشگیری مشکلات برطرف می‌شود، ادامه‌داد: باید نظم و مهندسی شهری تقویت شود و خوشحال می‌شویم تا پرونده‌ها به دیوان نیاید.

 

مظفری قانون را خط قرمز دیوان قانون دانست و گفت: دیوان مطابق با قانون حکم صادر می‌کند و بیشتر احکام مربوط به معاونت شهرسازی و معماری است.

 

وی تاکید کرد که اگر رأیی مشکل دارد باید همان ابتدا آن را بررسی و طرح کنید.

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
شورای شهر, قوه قضاییه
دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید