دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می‌شود

نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می‌شود

کد خبر: 1254

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: هم‌زمان با هفته دولت، مرحله نخست اقامتگاه سنتی رباط لاری افتتاح می‌شود.

رخدادشهر: علی محمدی اظهار کرد: این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش ازچهارهزارمترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: «در مرحله نخست این واحد که شامل رستوران سنتی و ۱۲ واحد اقامتی و بازارچه صنایعدستی و سوغات است، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: به‌دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

 

مهر نوشت، محمدی گفت: معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله مزیت‌های این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

محمدی افزود: تاکنون در سطح شهرستان تعداد ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال یا در حال دریافت مجوزاست، هم‌چنین تعداد ۲ خانه مسافر نیز در این شهرستان در حال خدمت‌رسانی است.

 

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید