چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » شرکت‌های خصولتی مثل فولاد سال‌ها حیاط خلوت بودند و حالا باید شفاف شوند

رئیس مجلس: 

شرکت‌های خصولتی مثل فولاد سال‌ها حیاط خلوت بودند و حالا باید شفاف شوند

کد خبر: 1250

محمدباقر قالیباف در توییتی، راه صحیح مبارزه با فساد را ورود تخصصی و قانونی به نقاط آسیب‌پذیر دانست و نوشت:‌ شرکت‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه سال‌ها حیاط خلوت بوده‌اند و حالا باید شفاف شوند.  

رخدادشهر: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی پیش آمده نسبت به گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان توضیحاتی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

 

رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

 

«راه صحیح مبارزه با فساد، ورود تخصصی و قانونی به نقاط آسیب‌پذیر است. شرکت‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه سال‌ها حیاط خلوت بوده‌اند و حالا باید شفاف شوند. البته مجلس لیستی از این تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است. برخورد سیاسی، مبارزه با فساد را به حاشیه می‌برد».

 

فارس نوشت، هفته گذشته گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۸ رای موافق برای بررسی به قوه قضائیه ارجاع شد؛ در این گزارش به ۹۰ تخلف با عناوین انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر صدها هزار میلیارد ریال و همچنین ضعف‌های ساختاری و نواقص قانونی در این شرکت اشاره شده بود.

 

بعد از انتشار خلاصه گزارش تفحص، گزارش ۳۰۰ صفحه ای منتشر شد که در آن از افراد و شرکت ها و سازمان ها به عنوان متخلف نام برده شده بود و این موضوع با واکنش های متعددی روبرو شد.

 

بر اساس این گزارش، روابط عمومی مجلس نیز امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: آن‌چه در فضای رسانه‌ای منتشر شده، نسخه ای از گزارش تحقیق و تفحص است که باید بعد از بررسی نهایی و اصلاح لازم به قوه قضائیه ارجاع شود و برای انتشار عمومی نیست. این نسخه گزارش حتی برای نمایندگان مجلس نیز بارگذاری نشده و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چگونگی انتشار رسانه‌ای آن هستند.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید