شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » ۵مرجع رسیدگی به گزارش‌های سوت‌زنی مشخص شد

۵مرجع رسیدگی به گزارش‌های سوت‌زنی مشخص شد

کد خبر: 1231

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت رسیدگی به طرح حمایت از افشاکنندگان فساد (سوت‌زنی) را در این کمیسیون تشریح کرد.

رخدادشهر: حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد موسوم به طرح سوت‌زنی، اظهار کرد: این طرح بیش از 50 ماده دارد که تاکنون چند ماده از آن در کمیسیون بررسی و تصویب شده است.

 

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون قضایی در جلسه اخیر با تصویب یکی از مفاد طرح سوت‌زنی مراجع رسیدگی‌کننده به گزارش‌های فساد را مشخص کردند، افزود:با  مصوبه اعضای کمیسیون، اطلاعات فراجا، اطلاعات سپاه، اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان 5 نهاد رسیدگی کننده به گزارش‌های سوت‌زنی تعیین شدند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: همچنین با مصوبه دیگر اعضای کمسیون قرار شد تا نهادی در زیرمجموعه وزارت دادگستری و با همکاری سازمان بازرسی کل کشور برای دریافت گزارشات سوت‌زنی از گزارش‌دهندگان تشکیل شود.

 

حجت‌الاسلام نوروزی افزود: جلسات کمیسیون برای بررسی جزئیات این طرح ادامه دارد که ظرف یک ماه آینده بررسی آن در کمسیون به اتمام می‌رسد و گزارش کمسیون جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

 

وی بیان کرد: بر اساس این طرح در صورت تصویب و اجرای درست آن از افشا کنندگان فساد هم به صورت مادی، معنوی و قضایی حمایت خواهد شد.

 

نماینده رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه مقابله با فساد یکی از موضوعاتی است که نمایندگان در  مجلس روی آن حساسیت دارند، اضافه کرد: یکی از این موضوعات مهم برای  تشویق مردم برای نقش داشتن در مبارزه با فساد حمایت  از آنها در برابر افشا فساد است که  طرح سوت‌زنی به‌همین منظور تهیه و تدوین شده است.

 

تسنیم نوشت، طبق دستورکار اعلامی کمیسیون در هفته جاری، ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد (سوت‌زنی) در دستورکار اعضای کمیته حقوق جزا و جرم شناسی کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد.

 

انتهای‌پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید