سه شنبه، 1 خرداد 1403
رخدادشهر » جامعه » هزینه در آموزش وپرورش، سرمایه‌گذاری است

وزیر کشور:

هزینه در آموزش وپرورش، سرمایه‌گذاری است

کد خبر: 1227

وزیر کشور گفت: هرچه در آموزش وپرورش هزینه شود، سرمایه گذاری است. شاید سرمایه مادی صرف شود، اما توسعه انسانی در دل آن وجود دارد.

رخدادشهر: احمد وحیدی، وزیر کشور در سومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش ضمن اشاره به اهمیت تزکیه و تعلیم گفت: حالا که تزکیه و تعلیم در مکتب ما مهم شده و رسالت پیامبران است پس اولویت کشور ما آموزش‌پرورش است.

 

او تصریح کرد:در الگوی توسعه، محورهای مختلفی را برای توسعه به عنوان محور می توان شناخت. در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که توسط رهبر حکیم انقلاب دنبال و تعقیب شد و آن الگو در مرحله نهایی قرار دارد، طبیعتا محور توسعه انسان است و وقتی در الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی انسان محور شد، در مقابل آنچه در دنیا ممکن است سرمایه، سیاست و اقتصاد محور باشد، مشخص می شود که آینده از معبر این نظامات می گذرد.

 

وزیر کشور یادآور شد: کانون خلق دنیای آینده، آموزش و پرورش است. آینده از مسیری که شما می سازید عبور می کند‌. برای من مفروض است که آموزش و پرورش باید ساختاری یکپارچه داشته باشد. مدتی قبل مهد کودک ها را به عنوان عضوی از آموزش به آموزش و پرورش وصل کردند و معلوم شد که ضعفی وجود داشته که برطرف شد. آموزش و پرورش باید به لحاظ عملکردی یکپارچه شود.

 

وزیر کشور صمن بیان اهمیت پرورش نسل امروز اظهار کرد: مسئولیت و رسالت سنگینی برعهده دارید. این به تنهایی حکایت از اهمیت جایگاه می کند هرچه در آموزش وپرورش هزینه شود، سرمایه گذاری است. شاید سرمایه مادی صرف شود، اما توسعه انسانی در دل آن وجود دارد. برای رفتن به این سمت و تحقق این هدف متعالی ما دائما به بروز شدن احتیاج داریم. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مطالبه رهبر عزیز بوده و هست خود بیان این نیاز است که ما به این تحول بنیادین احتیاج داریم.

 

ایلنا نوشت، وحیدی خاطرنشان کرد: شما انسان های نسل آینده ما را، انسان هایی دانا تربیت می کنید. پس مهم است که اهمیت دانایی و علم در کشور ما مطرح می شود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه مومن اگر ایمانش واقعی نباشد، برایش اتفاقی نمی افتد و ایمان است که می تواند دنیا را متحول کند گفت: ما نسل بانشاط می‌خواهیم، تا امروز هم انقلاب به دوش همین افراد با نشاط حرکت کرده است.

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
وزیر کشور, آموزش و پرورش
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید