یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرخه به دلیل کمبود آب کشت نشد

۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرخه به دلیل کمبود آب کشت نشد

کد خبر: 1226

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرخه با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تابستان امسال به دلیل تامین نشدن آب به زیر کشت نرفت گفت: کشاورزان این منطقه بابت به زیر کشت نرفتن زمین های خود متحمل خسارت سنگین شدند.

رخدادشهر: علیرضا رضایی فر اظهار داشت: این اراضی که آب کشاورزی آنها از رودخانه کرخه تامین می شود به علت وضعیت بحرانی سد کرخه و کاهش آب این سد تابستان امسال به زیر کشت نرفت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون خسارت عدم کشت این اراضی به کشاورزان شهرستان کرخه پرداخت نشده است افزود: تسریع در پرداخت خسارت ناشی از عدم کشت به کشاورزان منطقه برای ادامه فعالیت و تولید ضروری است.

 

رضایی فر همچنین اراضی اظهار داشت: علاوه بر این شبکه پنج هزار هکتاری شاوور که از طریق رودخانه شاوور آبیاری می شود نیز تابستان امسال با مشکل تنش آبی مواجه شد به طوریکه برخی از این اراضی تابستان امسال به زیر کشت نرفت و یا با مشکل کمبود آب مواجه شدند.

 

ایرنا نوشت، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرخه در ادامه به آماده سازی ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای کشت پاییزه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای کشت انواع محصولات به ویژه گندم ، کلزا و نیشکر در این شهرستان انجام شده است.

 

حجم آب مخزن سد کرخه یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب خوزستان به دلیل کمبود بارندگی در مناطق بالادست در وضعیت بحرانی قرار دارد.

 

در سال زراعی جاری ۴۰۱ هزار و ۴۵۰ تن انواع محصولات زراعی در شهرستان کرخه تولید شد.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید