جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » ایمن سازی محدوده عبور یوزپلنگ نیازمند اعتبار

ایمن سازی محدوده عبور یوزپلنگ نیازمند اعتبار

کد خبر: 1195

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه ایمن سازی محدوده عبور یوز یعنی حدود ۲۵ کیلومتر نیازمند اعتبار است، گفت: ارگان‌ها و مسئولان مربوطه نیز باید در این طرح مشارکت کنند.

رخدادشهر: جمشید محبت خانی در پاسخ به این پرسش که از پانزدهم مردادماه تصادف یوز ماده با خودرو عبوری در جاده تهران-مشهد و دیده شدن یوز مادر و توله دیگرش کار حضور محیط‌بان‌ها آغاز شده اما تا کی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: در این طرح از اداره محیط زیست استان خراسان رضوی نیز کمک گرفته شد تا در این پایش به استان سمنان کمک کند.

 

وی با بیان اینکه دیده شدن یوز ماده هلیا همراه چهار توله نگرانی‌ها را از حضور یوز در جاده بیشتر کرده است، افزود: تا زمانی نگرانی در این زمینه رفع نشود کار پایش همچنان با مشارکت دو اداره کل ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که بالاخره راهکار چه خواهد بود، ابراز داشت: برای راهکار موقت موضوع اصلی یعنی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و گروه‌های مختلف و ادارات محیط زیست دو استان همچنان در حال انجام است تا از رانندگان در خواست شود در محدوده عبور یوز سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

 

محبت خانی ضمن بیان اینکه با همکاری پلیس راهور تابلوی سرعت ۷۰ در محل نصب شده اما کافی نیست، تصریح کرد: پلیس راهور با دوربین سرعت بالای اعلامی را اعمال قانون می‌کند اما در خواست از پلیس راهور این است که تعداد دوربین‌های کنترل سرعت را در این مسیر یعنی حدود ۲۵ کیلومتر را بیشتر کند تا احیاناً اگر راننده‌ای بی توجهی کرد اعمال قانون شود.

 

مهر نوشت، وی افزود: موضوع فنس کشی همچنان از مباحث مورد بحث در حوزه محیط زیست پیرامون مسئله یوز است که در صورت تأمین اعتبارات لازم این اقدام هر دو سوی جاده برای محدود سازی تردد عبور یوز از جاده قطعاً اجرایی می‌شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که قرار بود بودجه‌ای به اداره کل راه و ترابری سابق استان سمنان (شاهرود) برای تأمین روشنایی تعلق بگیرد اما این تخصیص پیدا نکرد آیا این امکان وجود دارد که محیط زیست از وزارت راه این درخواست را داشته باشد؟، اضافه کرد: قطعاً به عنوان یکی از موضوعات تأمین روشنایی این محدوده دنبال خواهد شد اما بودجه باید از سوی منابع طبیعی نیز پیگیری شود.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید