دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » حریم آثار تاریخی باید دقیق و علمی انتخاب شوند

ضرغامی:

حریم آثار تاریخی باید دقیق و علمی انتخاب شوند

کد خبر: 1183

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید حریم آثار تاریخی علمی تر و دقیق تر انتخاب و مشخص شوند.

رخدادشهر: عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه با نمایندگان مجلس گفت: در جلسه امروز در خصوص بافت‌های تاریخی، حریم آثار تاریخی و موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی با نمایندگان صحبت کردیم و در برخی مواقع توانستم آنها را قانع و در برخی دیگر زمان برای بهبود وضعیت داده شد.

 

وی گفت: در مواردی برخی از حریم‌های آثار تاریخی زندگی عادی را از مردم سلب کرده به همین دلیل باید اقدامات لازم در جهت بهبود وضعیت انجام دهیم. نسبت به حریم و بافت تاریخی مسئولیت داریم و یکی از این مسئولیتها این است که باید این حریم‌ها درست مشخص شوند و در برخی مواقع درست انتخاب نشده و لازم است دقیق‌تر و علمی تر و بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی حریم‌ها مشخص شوند.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در خصوص بافت‌های تاریخی نیز اصولاً نمی‌شود دستکاری کرد و برای هر استان بر اساس وضعیت و شرایط استان باید نسخه خاصی پیچید و مهم حفظ بافت تاریخی است و این مسائل را برای نمایندگان توضیح دادیم.

 

وی افزود: در یزد و میبد باید بافت تاریخی حفظ شود که البته مردم نیز می‌توانند با دریافت وام و تسهیلات و استفاده از قوانین میراث فرهنگی خودشان بافت را مرمت کنند و دسترسی برای استفاده مردم در این صورت تسهیل خواهد شد.

 

مهر نوشت، ضرغامی گفت: در برخی مواقع با تصمیمات محلی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و قوانین و کارشناسان مانند شاقول شاقول کار ما هستند که می‌توان با استفاده از نظرات و بر اساس قوانین جهانی و علمی در این حوزه عمل کرد.

 

وی در خصوص مرمت آثار تاریخی نیز گفت: اقداماتی در این خصوص انجام شده و مشکلاتی با برخی از پیمانکاران داریم اگر آنها حل شود کار به سرعت انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید