شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » حفر کانال‌های حفاظتی برای جنگل‌ها و تاغزارهای دست‌کاشت سمنان

حفر کانال‌های حفاظتی برای جنگل‌ها و تاغزارهای دست‌کاشت سمنان

کد خبر: 1158

کارشناس واحد بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از حفر کانال‌های حفاظتی با هدف حراست و حفاظت از جنگل‌ها و تاغزارهای دست‌کاشت در مناطق کویری جنوب سمنان خبر داد.

رخدادشهر: محمدرضا حسینی ۲۲ مردادماه از پایان پروژه حفر کانال در اطراف جنگل های دست کاشت جنوب حاجی آباد و جنوب دلازیان در شهرستان سمنان خبر داد و اظهار کرد: این جنگل‌های دست‌کاشت مانع از پیشروی کویر و جلوگیری از بیابان‌زایی و همچنین تثبیت شن‌های روان می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این طرح از جمله طرح های مدیریت جنگل های دست کاشت در استان کویری سمنان است که با هدف حفظ و حراست از مراتع و جلوگیری از تخریب و تجاوز به منابع ملی اجرایی شده است.

 

این کارشناس بیابان حفر کانال حفاظتی در اطراف تاغ‌زارها را در حفاظت بهتر از این منابع ملی موثر دانست و افزود: پروژه حفر کانال در چهار هزار و ۲۷۸ متر مکعب در دو منطقه از اراضی شهرستان سمنان و در جنوب دلازیان و جنوب حاجی آباد از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده است.

 

مسئول واحد بیابان زدایی منابع طبیعی شهرستان سمنان تصریح کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی و همچنین مدیریت و نگه داری جنگل های دست کاشت از جمله اولویت‌های کاری در منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

 

 وی با بیان اینکه سیل و بارندگی سبب شستن و از دست دادن خاک می‌شود خاطرنشان کرد: از دست دادن خاک منجر به از دسترس خارج شدن خاک حاصلخیز در این مناطق می‌شود.

 

ایسنا نوشت، حسینی با اشاره به قاچاق چوب تاغ‌ها و جنگل های دست‌کاشت گفت: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی در برابر متجاوزان در حقیقت حفظ امانت الهی و حراست از سرمایه های ملی است.

 

حسینی ابراز امیدواری کرد این پروژه بتواند عملکر خوبی در حفظ و حراست از اراضی زیر کشت و همچنین تاغ‌زارهای جنوب استان که با هدف مقابله با پیشروی کویر اجرایی شده، داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: قدمت برخی از جنگل های دست کاشت در استان سمنان به بیش از نیم قرن می‌رسد.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید