جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » جلوگیری از قاچاق دارو با «دارویار»

جلوگیری از قاچاق دارو با «دارویار»

کد خبر: 1104

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با طرح «دارویار»، دارو‌های که تحت پوشش سازمان‌های بیمه هستند، به هیچ وجه افزایش قیمتی را به مردم تحمیل نمی‌کنند، ضمن اینکه از قاچاق دارو جلوگیری می‌شود.

رخدادشهر: محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به طرح «دارویار» که وزارت بهداشت آن را اجرا می‌کند، گفت: طرح «دارویار» مزایایی برای تولیدکنندگان دارو، فروشندگان و داروخانه‌ها و همچنین مردم دارد و مابه التفاوت قیمت ایجاد شده دارو از طریق سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه «دارویار» طرح خوبی است، افزود: هدف از این طرح کاهش فشار مالی به مردم و بیماران برای خرید دارو است و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جلوگیری از قاچاق دارو را از دیگر مزایای این طرح دانست و ادامه داد: از آنجا که با اجرای این طرح قیمت دارو تقریباً با کشور‌های همسایه برابر می‌شود، دیگر دارو قاچاق نخواهد شد.

 

محسنی بندپی گفت: انتظار ما از دولت و وزارت بهداشت این است که در اجرای این طرح سرعت عمل بیشتری داشته باشند و با تامین منابع مالی، اهداف ترسیم شده این طرح را محقق کنند.

 

صدا و سیما  نوشت، وی افزود: مجلس شورای اسلامی به ویژه دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس می‌توانند با نظارت بر روند اجرای این طرح، نقاط ضعف آن را بررسی کنند و در جهت رفع مشکلات احتمالی گام بردارند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش قیمتی که دارو‌ها داشتند هفته گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان مختلف همانند مسئولان وزارت بهداشت جلساتی در این زمینه داشت و پیشنهاداتی مطرح شد تا میزان پرداختی مردم برای دارو‌ها افزایش پیدا نکند.

 

محسنی بندپی افزود: به عنوان مثال اگر قیمت یک دارویی ۱۰۰ هزار تومان بود و بیمه ۷۰ درصد و مردم ۳۰ درصد را پرداخت می‌کردند، با اجرای طرح «دارویار» سهم بیمار باید حتی از ۳۰ درصد کاهش یابد و به زیر ۱۰ درصد و حتی به ۵ درصد برسد.

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
قاچاق دارو, دارویار
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید