چهارشنبه، 2 آبان 1403
رخدادشهر » جامعه » میراث فرهنگی و گردشگری » بهره‌برداران «مسجد سید» اصفهان در حفاظت از این اثر تاریخی همگرا باشند

بهره‌برداران «مسجد سید» اصفهان در حفاظت از این اثر تاریخی همگرا باشند

کد خبر: 10890

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان: گفت: بهره‌برداران متعدد «مسجد سید» با همگرایی مناسب، از این اثر تاریخی حفاظت کنند.

رخدادشهر: میر کرم‌زاده افزود: با توجه به اینکه این مسجد تاریخی بصورت مستقیم در اختیار این اداره‌کل نیست، از بهره‌برداران آن انتظار داریم تا برای حفاظت موثر از آن بنای تاریخی، یاریگر میراث فرهنگی باشند.

اداره کل اوقاف و تولیت مسجد سید از بهره‌برداران اصلی مسجد سید محسوب می‌شوند.

کرم‌زاده گفت: بخش‌های مختلف این مسجد تاریخی بدلیل رسیدگی‌ نکردن منظم دچار آسیب شده است، از این رو در زمان حاضر کارشناسان ارشد میراث فرهنگی پنج عملیات شامل مرمت اضطراری بنای بزرگ گنبد خانه، کاشی‌ها، سقف، تزئینات چوبی و پاک سازی تزئینات ارزشمند این بنای تاریخی و مذهبی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به‌ گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، اوی افزود: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی اصفهان از سال پیش ۲ طرح مرمت پشت‌بامِ گنبدخانه و استحکام‌بخشی پی‌های آن را که دچار شکاف‌های عمیقی شده بود، آغاز کرد.

کرم‌زاده اضافه کرد: همچنین پیگیر برگزاری نشست‌های مختلف با بهره‌برداران مسجد برای ادای مسوولیت‌های اجتماعی خود در حفاظت از این بنای ارزشمند تاریخی هستیم.

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید