پنج شنبه، 7 تیر 1403
رخدادشهر » اقتصادی » مدیریت مصرف برق صنایع استان اصفهان براساس مدل پیشنهادی شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود

مدیریت مصرف برق صنایع استان اصفهان براساس مدل پیشنهادی شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود

کد خبر: 10812

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برای مدیریت ناترازی در حوزه برق مقرر شده، بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک‌های صنعتی استان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استان ارائه کنند.

رخدادشهر: امید شریفی گفت: شورای انرژی استان تدوین سند جامع انرژی استان را در دستور کار دارد. وی ادامه داد: ناترازی‌هایی که در حوزه برق استان وجود دارد با همراهی صنایع قابل مدیریت هستند تا از پیک مصرف با کمترین آسیب به واحد‌های صنعتی استان عبور کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: در فصل سرد سال به بسته جامعی در راستای مدیریت ناترازی در حوزه گاز دست یافتیم و این بسته پیشنهادی به سطح ملی ارائه شد و در حال حاضر به رویه‌ای برای استان تبدیل شده است. وی ادامه داد: در صدد هستیم از استان اصفهان پیشنهاد جدیدی برای حوزه برق نیز به سطح ملی ارائه شود.

شریفی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در تابستان سال‌جاری ۱/۵ تا ۲ درجه گرمای بیشتر نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. وی عنوان کرد: طبق الگوهای حوزه برق به ازای هر درجه افزایش دما ۵ هزار مگاوات افزایش مصرف برق را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: ناترازی سراسر کشور در سال گذشته ۱۲ هزار مگاوات بوده و در سال جاری پیش‌بینی شده ناترازی به ۱۷ هزار مگاوات نیز برسد. شریفی افزود: در استان اصفهان در فصول عادی سال در میزان تولید و مصرف برق تقریباً تراز هستیم اما در پیک مصرف که اوج آن در مردادماه اتفاق می‌افتد شاهد ناترازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به یکهزار ۷۰۰ تا یکهزار و ۹۰۰ مگاوات ناترازی برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: برای مدیریت این ناترازی دستورالعمل‌هایی به استان‌ها از سطح ملی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تأکید کرد: معتقد هستیم در اجرای دستورالعمل های سطح ملی بایستی همواره شرایط استان را در نظر داشته باشیم. شریفی افزود: شاه کلید در نظر گرفتن شرایط استان این است که اگر مجبور به قطع برق صنایع در ساعاتی از روز و یا هفته شدیم حتماً این قطعی برق از قبل به صنایع اعلام شده باشد و براساس مدلی که واحد‌های صنعتی به ما ارائه می‌کنند برق صنایع قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: با همین رویکرد جلسات متعددی را برگزار کردیم و بنا شد بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک‌های صنعتی استان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استان ارائه کنند.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید