یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » پیشنهاد روستای دویدوخ راز و جرگلان به سازمان یونیدو

در راستای توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر صورت گرفت

پیشنهاد روستای دویدوخ راز و جرگلان به سازمان یونیدو

کد خبر: 1054

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از پیشنهاد روستای دویدوخ شهرستان راز و جرگلان به سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در راستای ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر خبر داد.

رخدادشهر: علی مستوفیان تصریح کرد: در دیدار با مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت که در روزهای گذشته صورت گرفت، مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی روستای دویدوخ شهرستان راز و جرگلان از طریق توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش صنایع‌دستی با همکاری سازمان یونیدو انجام گیرد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: روستای دویدوخ راز و جرگلان خراسان شمالی با وجود سابقه طولانی در تولید صنایع‌دستی از جمله فرش دوروی ابریشم که در این زمینه شهره جهانی شده به یکی از جذابیت‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

 

مستوفیان افزود: یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (The United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)) یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین است. هدف اصلی این سازمان ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.

 

او تأکید کرد: از اهداف این سازمان می‌توان به از بین بردن فقر از طریق فعالیت‌های مولد با ایجاد اشتغال در بخش خصوصی، تولید محصولات رقابتی با ظرفیت تجاری‌سازی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید