یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » کلاهبرداری اینترنتی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه سامانه ثنا

کلاهبرداری اینترنتی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه سامانه ثنا

کد خبر: 10439

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فیشینگ‌ کاری که با ارسال پیامک جعلی با عنوان ابلاغیه سامانه ثنا قوه قضائیه، از شهروندان اصفهانی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

رخدادشهر: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: برابر شکایت 2 تن از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. سرهنگ مرتضوی افزود: طبق اظهارات شاکیان، پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، به جهت مشاهده متن ابلاغیه روی لینک ارسال شده داخل پیامک کلیک کرده، که با هدایت به درگاه جعلی بانکی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی منجر به سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد شده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و شیوه و شگردهای پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود در یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال بختیاری دستگیر و به پلیس فتا اصفهان منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از روبرو شدن با مستندات و ادله جمع آوری شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت با سوءاستفاده از عدم دقت مردم به سرشماره ها اقدام به ارسال پیامک‌ کرده و پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی بانکی با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب افراد اقدام می‌کردم.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات ابلاغیه قضایی سامانه ثنا و... با شماره تلفن‌های شخصی صرفا شگردی جهت کلاهبرداری از شهروندان است، لذا به سرشماره های پیامک های ارسالی که حاوی لینک های هدایت شونده هستند دقت کافی را داشته باشید.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت : شهروندان در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.irگزارش کرده و به هیچ وجه روی لینک‌های ارسال شده کلیک نکنند.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید