جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی ایستاد

با ثبت ۶ میلیون نفر بازدید در نوروز:

فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی ایستاد

کد خبر: 10420

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور اعلام کرد: بیش از ۶میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده است

ثبت این آمار  از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱میلیون و 373هزار و 372 نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است. 

بر اساس پایش انجام شده از آمار در مدت زمان در نظر گرفته شده، پس از فارس، استان‌های اصفهان (۵۵۶هزار و ۶۶۱ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۳۶۹هزار و ۹۵۰ نفر)، خوزستان (۲۲۷هزار و ۴۰۱ نفر)، خراسان رضوی (۱۹۵هزار و ۵۷۳ نفر)، کرمانشاه (۱۶۳هزار و ۵۹۴ نفر)، کرمان (۱۵۵هزار و ۶۴۱ نفر)، آذربایجان شرقی (۱۱۳هزار و ۴۰۷ نفر)، لرستان (۱۰۷هزار و ۶۰۷ نفر) و همدان (۱۰۵هزار و ۱۴۶ نفر) دارای بیشترین میزان بازدیدکننده هستند. 

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با 408هزار و 982 نفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از آن تخت جمشید با 321هزار و ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲5هزار و 600 نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۴۹هزار و ۴۹۸ نفر، ارگ کریم خانی با ۱۴۰هزار و ۹۶۳ نفر، باغ فین با ۱۳۲هزار و ۸۴۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲۳هزار و ۶۶۱ نفر، پاسارگاد با ۱۲۳هزار و ۶۰۲ نفر، عمارت عالی قاپو با ۱۱۳هزار و ۹۳۲ نفر و سازه‌های آبی شوشتر با ۱۱۱هزار و ۱۳۹ نفر قرار دارند. 

از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، حافظیه، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، ارگ کریم خانی، کاخ موزه چهلستون و قلعه فلک الافلاک قرار دارند.

 انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید