دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » مسئولان به حمایت خود ادامه دهند

آیا داروگر به روزهای اوج خود بازمی‌گردد؟

مسئولان به حمایت خود ادامه دهند

کد خبر: 10364

کارگران کارخانه داروگر تهران از مسئولان درخواست دارد حمایت خود را از داروگر ادامه دهند تا خطوط غیرفعال این کارخانه با سرعت راه‌اندازی و فعال شود.

رخدادشهر: شرکت داروگر تهران، یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های موادشوینده و بهداشتی در کشور است که مدتی‌ست از کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه‌ی تولید رنج می‌برد؛ هرچند کارگران باقی مانده این مجموعه علارغم دریافت نکردن مطالبات قدیمی همگی سر کار حاضر می‌شوند و هر ماه حقوق می‌گیرند اما هنوز این قطب مواد شوینده کشور با حداقل ظرفیت در تولید و نیروی کار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارگران در ارتباط با آخرین وضعیت این واحد تولیدی به ایلنا گفت: شرکت داروگر در حال حاضر حدود ۴۰ نیرو دارد؛ خوشبختانه شرایط رو به بهبود است و بخش عمده‌ای از مشکلات این شرکت حل شده است.

او افزود: امروز واحد مایع ظرفشویی شرکت با ظرفیت حداقلی کار می‌کند؛ این بخش روزانه ۱۲ تن مایع ظرفشویی ۴ لیتری و ۱۵ تن مایع ظرفشویی یک لیتری تولید می‌کند. خطوط تولید شامپو و کرم قوطی نیز در برخی روزها فعال است، این دو بخش تولید نیز با اتمام مواد اولیه مایع ظرفشویی فعال می‌شوند. سایر خطوط تولید آماده به کار هستند؛ اما نقدینگی و مواد موردنیاز را ندارند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه در بخش‌هایی داروگر چند سال پابرجا مانده است، گفت: چندین سال است که خطوط تولیدی محصولات کارخانه نیاز به مواد اولیه دارد؛ مواد اولیه این بخش‌ها وارداتی‌ست؛ باید نقدینگی تامین شود و بعد از آن، یک پروسه‌ی چند ماهه برای خرید و واردات مواد اولیه‌ی تولید زمان لازم است؛ فعلاً کارخانه به دلیل مشکلات مالیاتی و مسدود بودن حساب‌ها امکان ثبت سفارش مواد را به صورت دولتی ندارد.

این کارگر به نیابت از همکاران خود از مسئولان درخواست کرد حمایت خود را از داروگر ادامه دهند تا خطوط غیرفعال این کارخانه نیز با سرعت راه‌اندازی و فعال شود.

او در ارتباط با حقوق و دستمزد کارگران گفت: حقوق کارگران در حال حاضر به موقع پرداخت می‌شود اما کارگران چهار ماه معوقات مزدی قدیمی طلبکارند.

این کارگر در پایان تاکید کرد: داروگر تهران ظرفیت اشتغال ۲۵۰ کارگر را دارد که  در طول چندین سال به مرور از کارخانه خارج شده‌اند؛ اگر مسئولان کمک کنند که با تامین نقدینگی و رفع مشکلات مالی کارخانه، مواد اولیه وارد شرکت شود، کمک بزرگی به تولید ملی کرده‌اند. امیدواریم با تامین نقدینگی و بازگشت تمامِ خطوط به چرخه‌ی تولید، به زودی داروگر به روزهای اوج خود بازگردد.

 
انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید