یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » افزایش 10 درصدی حجم مخازن سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته

افزایش 10 درصدی حجم مخازن سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته

کد خبر: 10232

سخنگوی صنعت آب موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۸ آذرماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۶ میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان نشانگر ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

رخدادشهر: فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به عدم تحقق پیش‌بینی‌های پربارشی در فصل پاییز و ضرورت تداوم الگوهای مدیریت مصرف در سطح کشور، از برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه مدیریت منابع سدها خبر داد.

وی با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ آذر ماه اظهار داشت: ورودی‌ سدهای کشور از ۳.۴۴ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳.۷۱ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است که نشان از رشد ۸ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور در خصوص خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از ۴.۵۵ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۵۵ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۸ آذرماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۶ میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸.۰۲ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

ایلنا نوشت، وی با اشاره وضعیت سدهای برخی حوضه‌های آبریز بیان داشت: ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود ۲۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: از مجموع ۵ سد تأمین‌کننده آب شرب تهران نیز در کل ۱۶ درصد پرشدگی دارند که نشانگر ۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است

 
انتهای پیام/

کلید واژه ها:
صنعت آب, سد
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید